«L'única solució passa per canviar el sistema de repartiment sanitari»

TW
0

El subdirector de Comptabilitat i Pressuposts del Servei Balear de Salut, Francesc Moranta, considera que per pal·liar aquest repartiment econòmic «injust» del finançament de la sanitat l'única solució seria canviar les regles de distribució.

Segons Moranta, el procediment hauria de passar per registrar l'activitat dels turistes estatals i els estrangers i compensar per comunitats autònomes: d'aquesta manera «passaríem a percebre el 90 per cent de la despesa».

En la mateixa situació que Balears es troben les Illes Canàries, ja que Andalusia i Catalunya reben un gran nombre de turistes, «però també tenen molta població susceptible de viatjar a l'estranger», precisà el responsable de pressuposts.