Segons els fets denunciats, el polític municipal, propietari d'un immoble ubicat al carrer Can Puigdorfila, tallà l'aigua «sense que existís una raó aparent» a la llogatera que vivia en aquell habitatge en base a un contracte subscrit amb l'exesposa del denunciat, Dolores Mir. El jutge de primera instància considerà provat que Nadal és autor directe de la falta penal i el sentencià a una multa de 20 dies a 10 euros diaris.
El regidor de Cort va recórrer ahir mateix aquesta decisió davant de l'Audiència Provincial i es defensà afirmant que actuà «com a ciutadà, seguint el procediment establert, i no com a polític». No obstant això, als fonaments jurídics del text elaborat pel magistrat es recorda la condició del denunciat de president d'Emaya.
Nadal assegurà que fa uns anys ell i la seva exesposa entraren en un litigi sobre els drets d'ús de l'habitatge de la seva propietat, en el qual la parella havia conviscut mentre durà la seva relació, i que suposadament havia quedat delimitat en el conveni de divorci que ambdós subscrigueren. Mentre aquest assumpte va estar sense resolució, Dolores Mir llogà el pis a la denunciant sense consultar Nadal, segons el seu propi testimoni.
Uns mesos enrere, un jutge determinà que l'immoble en disputa era efectivament propietat del tinent de batle de Cort i ordenà que li fossin entregades les claus. No obstant això, l'instructor d'aquesta qüestió no entrà a valorar si el contracte d'arrendament subscrit per l'exdona de Nadal era vàlid o no. Per això, el propietari del pis decidí iniciar un procés civil per aconseguir la nul·litat d'aquest compromís contractual.
A principis del mes de juny, i quan encara no s'havia resolt aquesta qüestió, Emaya comunicà al seu president que en els darrers cinc mesos no havien estat abonats els consums d'aigua del seu pis, per la qual cosa «a títol exclusivament personal i privat» abonà les quantitats pendents i sol·licità la baixa del comptador, ja que «no tenia la més mínima intenció d'habitar aquella casa que tan mals records em du». L'any 2003 es donaren a Palma 679 casos d'abonats de la companyia que donaren de baixa el servei. Al judici, i tot i haver fet el tràmit per anul·lar el contracte, digué que no sabia que hi havia una llogatera.
L'«ús de la força» en la privació del dret de tenir servei d'aigua fou el motiu de la denúncia. L'afectada, a causa del tall de subministrament, hagué d'adquirir l'aigua en barrals i fou víctima d'una plaga de cuques.
Les crítiques a Nadal se succeïren ahir a Cort. El portaveu del grup municipal d'EU-EV, Eberhard Grosske, anuncià que demanarà la dimissió de Nadal en el proper ple pel fet d'«utilitzar el càrrec de manera mafiosa» i que no acudirà a «cap junta de portaveus mentre Nadal continuï». També es negaran a «debatre res amb ell als plens».
Antoni Roig, portaveu socialista, demanarà «explicacions al regidor condemnat» a la junta de portaveus i reclamà a Cirer que «adopti les mesures necessàries per reprovar-lo». Finalment, el portaveu del PSM, Pere Muñoz, considerà que «Nadal ha demostrat que no pot ser portaveu del grup del PP, ni president d'Emaya ni tan sols regidor de Cort atesa la seva incompetència», i que per això reclamarà la seva dimissió.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.