TW
0

J. TORRES. Palma.
El conseller d'Obres Públiques del Consell, Antoni Pascual, assegurà ahir que s'està estudiant la possibilitat d'establir connexions entre el túnel de Sóller i el del tren per millorar l'evacuació en cas d'accident i per incrementar, així, la seguretat. Pascual, que va advertir que encara s'ha d'avaluar si aquesta opció és tècnicament viable, responia així a una interpel·lació de la consellera socialista Aina Rado sobre la fiabilitat del túnel de Sóller.

En tot cas, el responsable de les carreteres del Consell sí que avançà l'adjudicació immediata d'un paquet de mesures per millorar la seguretat d'aquesta infraestructura. Entre aquestes actuacions es preveu la construcció d'un aparcament d'espera a l'entrada nord, que serviria per exercir un major control sobre el trànsit de mercaderies perilloses. Així mateix, s'instal·larà un circuit tancat de televisió a l'interior del pas subterrani i s'ubicaran panells informatius als accessos.

Pascual avançà que en el pròxim ple del Consell, que serà el dia 25 d'aquest mes, s'autoritzarà la contractació d'aquestes intervencions. El conseller justificà el retard en l'adjudicació d'aquestes obres respecte de les del túnel de Peguera pel fet que en el cas de Sóller s'havia d'arribar a acords amb la concessionària del peatge. El titular d'Obres Públiques avançà que aquesta entesa ja s'ha aconseguit i assenyalà que, en lloc d'ampliar la concessió, les obres s'executaran amb un sistema de «quotes».

La socialista Aina Rado, que havia plantejat la interpel·lació, va rebre de manera favorable els anuncis de Pasqual, però va reclamar altres mesures de seguretat com les sortides d'emergència -a través de la connexió entre els dos túnels-, sortides d'aigua cada 150 metres, freqüències de ràdio per donar informació als usuaris o la realització de simulacres.

Per altra banda, el Consell i la Direcció Provincial de Trànsit instal·laran a partir del mes d'octubre entre 12 i 15 panells informatius a les carreteres de l'Illa, sobretot als accessos a Palma, amb l'objectiu de millorar la informació als conductors i reduir els alts nivells de sinistralitat.