TW
0

Les àrees de Turisme i Economia de l'Ajuntament de Palma han començat a fer feina en un ambiciós pla d'acollida integral per potenciar el turisme nàutic i de creuers. Mitjançant aquesta iniciativa, que s'emmarca dins del programa europeu Capital Blava, els responsables municipals volen mesurar els fluxos turístics del port de Ciutat, la seva connexió amb el teixit comercial de la ciutat i, alhora, explorar els diferents canals d'informació turística. Palma és la segona capital de la Mediterrània occidental que rep major nombre de creuers, una ciutat 'transmediterrània' i oberta a la mar que el 2003 fou visitada per prop de 800.000 passatgers repartits en més de 400 creuers. A tot això cal afegir l'important volum de negoci generat per la indústria nàutica balear i les empreses xàrter del sector, que a l'exercici passat va ser de 307 milions d'euros.

L'objectiu de Cort és identificar el perfil del 'turista blau', les seves expectatives i motivacions a l'hora de triar una determinada destinació i, al mateix temps, explorar els canals d'informació més habituals que fa servir, com és ara internet. El pla integral d'acollida del turista nàutic i de creuers de Palma té un pressupost de 30.000 euros per a la seva elaboració, estarà enllestit el setembre i preten ser, sobretot, una diagnosi completa dels recursos disponibles per atendre aquest segment de l'oferta. A més, a partir d'una acurada anàlisi dels fluxos del 'turisme blau', la iniciativa es complementa amb un pla funcional de fluxos turístics i un altre d'integració de l'oferta comercial per a finalment dissenyar un pla d'informació turística. I és que allò que més interessa és connectar un visitant d'alt poder adquisitiu -amb una mitjana de 160 euros diaris, només la visita de Queen Mary II tingué un impacte econòmic de 300.000 euros en un sol dia- amb el teixit comercial de Ciutat a través d'una bona xarxa.

El pla d'acollida integral del turisme nàutic i de creuers és l'aposta qualitativa que fa l'Ajuntament de Palma per un segment de l'oferta en alça. En una primera etapa es farà un pla d'informació turística per tal de determinar els punts i canals d'informació més habituals. Amb aquesta iniciativa es pretén atreure un major nombre de viatgers marítims cap a la capital balear. Al mateix temps, es vol dinamitzar el sector industrial que envolta la nàutica i que a les Illes ocupa uns 5.000 treballadors.

Amb tan sols 300.000 visites anuals, el turisme nàutic genera una despesa mitjana de 156 euros per persona i dia, mentre que les estades se situen al voltant de set dies de mitjana a Balears.