Ingressa en presó un acusat d'introduir 12 quilos de cocaïna i heroïna a l'Illa

La Policia sospita que Juan Antonio V.P. dirigeix una organització des de Barcelona

Una partida de més de 7 quilos de cocaïna i mig d'heroïna que la Policia va intervenir a Palma el passat mes de maig.

TW
0

Juan Antonio V.P., de 43 anys, àlies «Tito el Chulo», es troba ingressat a la presó de Palma des de divendres passat. L'home, resident en el Prat de Llobregat (Barcelona), està considerat pel Grup d'Estupefaents el responsable d'una xarxa que durant un any ha introduït a l'Illa, almenys, 8.390 grams d'heroïna i 3.700 grams de cocaïna.

Juan Antonio V.P. estava sent cercat arran de l'operació policíaca que es dugué a terme el passat mes de maig. En aquesta es detingueren vuit persones a Palma i s'intervingueren 7.290 grams de cocaïna i mig quilogram d'heroïna. De les investigacions efectuades se sapigué que la droga havia de ser distribuïda a Son Gotleu, a Son Banya, i que hi hagué contactes per enviar-ne una partida a Manacor.

Els policies del Grup d'Estupefaents de Palma tenien fortes sospites que la persona que feia lliurament de les quantitats de la droga resideix a Barcelona i que era «Tito el Chulo», un personatge que ja coneixien perquè fou detingut pel mateix delicte el maig de 2003. En el transcurs de l'operació que s'ha duit a terme enguany, policies de Palma es desplaçaren a la Ciutat Comtal, i en concret a l'habitatge que ocupa el sospitós, al Prat de Llobregat. Però l'home no era a la casa i no fou localitzat, per la qual cosa no va poder procedir-se a la seva detenció.

El sumari que incoa l'autoritat judicial per aquest cas estava sota secret, que s'aixecà a començaments d'aquesta setmana. Curiosament, dies després «Tito el Chulo» es desplaçà fins a Mallorca i, acompanyat d'un advocat de Madrid, es presentà davant dels responsables del Grup d'Estupefaents. L'home quedà detingut, negant-se a prestar declaració davant de la Policia. Divendres fou presentat davant del jutge, que decretà el seu ingrés a la presó de Palma.

La primera operació policial efectuada des de Palma en la qual es detingué aquesta persona per tràfic de drogues es dugué a terme el maig de 2003. En la mateixa els components del Grup d'Estupefaents intervingueren 3.200 grams d'heroïna i 1.100 de cocaïna.

En aquella operació batejada amb el nom de «Rosella» es detingueren set persones a Palma i tres a Barcelona. En aquesta última ciutat s'arrestà «Tito el Chulo», que ingressà a la presó de Palma, però després sortí amb una fiança. També, d'entre els set detinguts a Palma n'hi havia un que va fer de «correu» per a la xarxa, i que treballava com inspector tècnic de l'ITV.