Els principals grups estatals especialitzats en construcció i
obra pública pugnen per ser els adjudicataris del projecte de
desdoblament de la carretera de Manacor. ACS, Dragados, OHL,
Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) o el Grupo Vallhermoso
han presentat ofertes. El Consell de Mallorca vol començar les
obres del desdoblament de la carretera de Manacor en un període
màxim de tres mesos i tenir-lo acabat aquesta legislatura. Els
responsables de la institució han obert aquesta setmana les pliques
presentades pels quatre grups empresarials que optaven al concurs i
en el proper ple de maig el Consell preveu aprovar l'adjudicació de
les obres.
ACS, controlada pel president del Reial Madrid, Florentino
Pérez, i Dragados són dues de les societats que han presentat
oferta per fer el desdoblament, mentre que les altres tres les han
formulades a través d'unions temporals d'empreses (UTE) formades
per grups estatals i firmes locals. OHL i Amer e Hijos integren una
de les UTE; FCC, COHESA i Llabrés Feliu també han fet una proposta;
i Safir-Etinere (del Grupo Vallhermoso) ha formulat la darrera
juntament amb Melchor Mascaró, MAN, Matias Arrom, AGLOMSA i
Electro-hidráulica.
Després que aquesta setmana s'obrissin les pliques del concurs,
el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, va avançar que
aquest mes s'hauran d'estudiar les ofertes presentades pels quatre
grups empresarials amb deteniment per la complexitat tècnica de
l'actuació. La intenció del Consell és que es portin a terme les
obres sense tallar el trànsit de la via. L'objectiu de la
institució és aprovar l'adjudicació del projecte en el ple del
proper maig o en el previst per al juny. Si s'examinen les
propostes amb celeritat, els treballs es podrien iniciar en un
termini màxim de tres mesos.
Tot i que l'adjudicació serà de tot el projecte, la primera fase
"des de sa Casa Blanca fins a Montuïri" ja està redactada i la
segona fase l'haurà de determinar l'empresa elegida. En el
recorregut de 38 quilòmetres es preveuen cinc rotondes i 13
enllaços a diferent nivell. La primera fase costarà 50 milions
d'euros i s'acabaria el 2006; la segona en valdria 40 i
s'executaria sense interrupcions. A la complexitat tècnica del
projecte s'ha de sumar el fet que l'obra es construirà, per primera
vegada a Mallorca, a través del sistema de «peatge a l'ombra».
Aquesta fórmula permetrà que l'empresa adjudicatària, a més
d'encarregar-se de l'actuació, sigui la responsable d'explotar la
carretera durant 30 anys. Amb aquest sistema, el Consell aportarà
37 milions d'euros els tres primers anys i l'empresa es farà càrrec
dels 70 restants i es responsabilitzarà de les despeses de
manteniment i conservació de la via, valorades en 15 milions només
els set primers anys. El Consell pagarà un cànon anual a l'empresa
adjudicatària en funció del nombre de vehicles que emprin la
carretera i del nombre d'accidents que s'hi computin.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.