Flaquer afirma que el «tot inclòs» és necessari per no perdre turisme

El conseller respongué així a una pregunta parlamentària del PSIB

TW
0

El Govern reiterà ahir la necessitat que una part de la planta hotelera balear s'adapti a l'oferta del tot inclòs per les exigències actuals del mercat i per l'augment de turistes que sol·liciten aquesta modalitat ja que, altrament, aquests optaran per altres destins de vacances.

El conseller de Turisme, Joan Flaquer, respongué amb aquests arguments a una pregunta parlamentària formulada pel diputat del Grup Parlamentari Socialista, Celestí Alomar, relativa a les actuacions que pensa emprendre el Govern per pal·liar els efectes negatius derivats de l'augment del tot inclòs, una modalitat que, segons ell, és «molt perjudicial» per a l'oferta complementària de les Illes.

Alomar estimà que un 20 per cent de la planta hotelera balear ofereix el tot inclòs en detriment del turisme de qualitat pel que el Govern aposta. És una modalitat creixent que demostra clarament la precarietat i debilitat del turisme amb destinació a Balears, assenyalà. Flaquer recordà a Alomar que fou el Govern del Pacte de Progrés el que destruí la imatge turística de les Illes i que l'actual Executiu autonòmic fa tot el possible per recuperar el turisme perdut.

En aquest sentit, el conseller recordà l'augment en les contractacions per a la pròxima temporada, que els touroperadors xifren en un 30 per cent en el primer trimestre de l'any i respecte del mateix període de l'any anterior. Això demostra que estam en la línia adequada per recuperar el motor de l'economia insular que el Pacte de Progrés féu malbé, subratllà.

El conseller augurà que el sector turístic balear estarà en condicions de decidir la quota destinada a la modalitat de «tot inclòs» quan finalitzi el procés de recuperació de la imatge perduda de les Illes com a destí preferent i líder del mercat de vacances.

D'altre costat, Flaquer atribuí ahir la falta de reserves turístiques procedents del mercat alemany cap a Menorca i les Pitiüses a l'àmplia diversificació de l'oferta turística existent en els mercats emissors.