Antoni Mir dimití dimicres com a president de l'Obra Cultural Balear, tres mesos abans d'exhaurir el termini legal del seu mandat. Fins a la realització d'eleccions, previstes per al mes de març, el substituirà l'actual vicepresident, Joan Gelabert.
La comunicació, efectuada a través d'una nota de premsa, ja que Mir no vol realitzar cap mena de declaracions, no explica en cap moment els motius de la dimissió, encara que, com se sap, Mir ha estat proposat per a un càrrec al departament de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.
El Departament de Comunicació i Presidència del Govern català manifestà ahir que «no es podia confirmar» el nomenament d'Antoni Mir com a secretari o secretari general de Política Língüística. Pel que sembla, el càrrec és inusual i tampoc no se'n poden explicar ni les atribucions ni la posició jeràrquica en relació al director general de l'àrea, ja que algunes fonts no descarten que en pugui estar per damunt.
Es preveia que el nomenament de Mir es produís ahir, però, les mateixes fonts indiquen que haurà d'esperar fins dia 20 de gener. Mir, que ha hagut d'afrontar l'oposició d'ERC, és una aposta personal de Josep Lluís Carod Rovira.
Mir efectua, sempre a través d'una nota de premsa, un balanç triomfalista de la seva gestió: «un període ple de satisfaccions personals, d'orgull i de gratitud atès el fet que, juntament amb el meu equip de gestió, hem fet possible que l'OCB sigui un interlocutor social reconegut dins i fora de les Illes Balears, una organització viva i una entitat arrelada a la societat, adaptada al seu temps i amb molt de camí per recórrer».
Mir té «la plena confiança que el pròxim equip de gestió, que sortirà elegit a les properes eleccions de l'entitat, continuarà i millorarà l'impuls, la presència i el pes social de l'OCB fora i dins de l'arxipélag balear per complir i tirar endavant els objectius fundacionals de l'entitat: defensar i promocionar la llengua catalana, la cultura i la identitat pròpies de les Illes Balears».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.