Platja de Palma es promocionarà en solitari a les fires turístiques de Luxemburg, Lisboa i Madrid

Els hotelers volen captar el mercat centreeuropeu

TW
0

Els hotelers de la Platja de Palma iniciaran el gener una intensa i exclusiva campanya de promoció. La primera cita serà del 16 al 18 d'aquest pròxim mes a la fira turística de Luxemburg, la Tourism Fair Vakanz, on l'associació hotelera té previst instal·lar un estand per a la difusió de la zona.

Esperançants en els beneficis que pot reportar a la Platja de Palma el pla de reconversió, promogut pels governs central i autonòmic, l'Associació Hotelera ha pres la decisió de sortir a l'exterior per promoure l'indret i captar directament nova clientela. En aquest sentit, la fira turística de Luxemburg «ens interessa molt, ja que aplega diferents mercats, com els Països Baixos, Alemanya, Suïssa i França», explicà el president dels hotelers de la Platja de Palma, Jordi Cabrer. Paral·lelament a aquesta intensa i exclusiva campanya de promoció exterior, l'associació d'hotelers ha posat en marxa una plana a internet, www.playadepalma.net, des de la qual s'informa l'usuari sobre els diversos esdeveniments socials i culturals, a més de permetre la contractació directa de places. Aquesta central de reserves on-line es va posar en marxa el mes d'octubre passat, just a l'inici de la temporada baixa, per la qual cosa a hores d'ara «no es pot dir que hagi estat un gran negoci», indicà Jordi Cabrer.

Les següents passes s'orienten cap a les fires Bolsa de Turismo de Lisboa i Fitur de Madrid. La campanya de l'Associació Hotelera de la Platja de Palma clourà el març a la ITB de Berlín, a la qual el Govern ja ha llogat un pavelló de 1.200 metres quadrats. La fira turística alemanya comptarà amb la participació de Michael Douglas, en la que serà la segona presència promocional de Balears de l'actor nord-americà.

D'altra banda, la presència de l'Associació Hotelera a les fires Bolsa del Turismo de Lisboa, del 22 al 26 de gener, i Fitur de Madrid, del 28 de gener a l'1 de febrer, s'orienta cap a la captació de nous segments. «Apostam per mercats alternatius i, molt especialment, per l'espanyol», digué Cabrer, qui afegí que «la gran força que tenen touroperadors i agències com Marsans, Corte Inglés, Halcón Viajes i Iberojet ens fan sentir molt segurs en el futur d'aquest mercat».

A Fitur, l'Associació Hotelera de la Platja de Palma disposarà d'un estand de 12 metres quadrats per a la promoció d'aquesta àrea pionera del turisme de masses. Cabrer explicà que «a la fira turística de Madrid presentarem una ponència sobre el pla d'intervenció integral de la Platja de Palma i l'Arenal de Llucmajor».

En qualsevol cas, l'Associació Hotelera de la Plaja de Palma ja fa feina en un servidor comú per a totes les federacions hoteleres de Balears, per la qual cosa s'imparteixen cursos específics per a recepcionistes. «La nostra voluntat és estar als millors portals d'internet en els llocs de l'1 al 7», afirmà Cabrer.