La campanya «Tria bé, no badis» convida al consum de productes mallorquins aquest Nadal

La iniciativa del Consell arriba a la novena edició

TW
0


«Tria bé, no badis» és el lema d'una campanya per promocionar el consum de productes agroalimentaris mallorquins per Nadal que fou presentada ahir per Maria Antònia Munar al mercat de l'Olivar. La iniciativa ha estat organitzada per Unió de Pagesos i disposa de la subvenció del Consell de Mallorca. L'acte de presentació comptà amb la presència de la popular Madò Pereta, que convidà els ususaris del mercat a menjar productes locals.

Ja fa nou anys que aquesta companya es va posar en marxa. Pere Calafat, secretari general d'Unió de Pagesos, mostrà la seva satisfacció pel suport econòmic que han rebut del Consell durant tot aquest temps.

En aquest context, Calafat aprofità per «donar les gràcies a tots els consumidors que compren productes d'aquí. Són més cars, però tenen més qualitat, passen més controls i no són sospitosos de ser produïts en condicions d'explotació laboral».

La presidenta del Consell, de la seva banda, declarà que «amb aquesta iniciativa volem afavorir els pagesos. I hem triat el mercat de l'Olivar, ja que volem potenciar aquest tipus de recinte, perquè els pagesos hi poden vendre els seus productes. Les grans superfícies són necessàries, però els mercats també han d'existir, entre altres coses perquè donen contacte humà».

El lema de la campanya, «Tria bé, no badis», és obra del dissenyador Toni Fiol, que comentà que «és el fruit de moltes trobades amb la gent d'Unió de Pagesos. I la conclusió va ser que volíem comunicar la diferència que hi ha entre els productes d'aquí, que són frescs, i els productes que no són del dia». El lema va acompanyat d'un dibuix on es mostren hortalisses i fruites fresques i altres que no ho són.

Calafat expressà la seva satisfacció perquè «en els últims anys, a l'hora de fer els lots de Nadal de cada vegada més empreses trien productes envasats a Mallorca, patés, vins, etc. Cosa que abans era impensable».