Som Ràdio suspèn la programació i afronta els onze acomiadaments

Els treballadors, que preparen mobilitzacions, aniran al carrer dilluns

TW
0

L'emissora Som Ràdio va deixar d'emetre ahir la seva programació regular davant el seu imminent tancament. Des d'ahir, l'estació radiofònica tan sols emet un fil musical, fins que definitivament es clausuri. Precisament, la primera passa en aquesta etapa final serà l'acomiadament d'onze treballadors el proper dilluns. Els empleats de l'emissora asseguren que «no hem rebut cap mena d'explicació» pel tancament.

Som Ràdio va ser creada pel Govern per fomentar a través de la ràdio fórmula la música i la cultura catalana. L'Executiu va llogar part d'una freqüència que va ocupar l'emissora. Les intencions del Govern són, ara, accedir a una freqüència de ràdio pròpia, que ha demanat a l'Executiu central, per crear una emissora generalista.

Davant aquest fet, els treballadors i oients de l'emissora han constituït la plataforma Som i serem que ja ha posat en circulació un manifest que encoratja la ciutadania a firmar contra el tancament. El manifest remarca que l'emissora fomentava la música de les Illes i que va fregar els 20.000 oients i que tancant Somràdio el Govern incompleix l'Estatut d'Autonomia i la Llei de Normalització Lingüística i l'acusa d'haver aplicat la censura.

D'altra banda, Miquel Àngel Sancho, de Produccions Blau, una de les principals discogràfiques de les Balears, ha recordat que «fins fa uns mesos Somràdio era l'única finestra o altaveu pels autors i intèrprets balears. La música de les nostres Illes, de tots els estils, comptava, quasi exclusivament, amb aquest mitjà per a la seva difusió, ja que les altres ràdios fórmules atenen llistes i títols, fets des de les seves centrals». Sancho alerta que «els músics, autors, cantants, grups, estudis de gravació i discogràfiques, ja no podem comptar amb la promoció que significava aquest mitjà, per cert, que fins fa uns mesos tenia una gran audiència». Per aquests motius, el productor creu que seria necessària «una contestació col·lectiva». Així també s'han manifestat els treballadors, en demanar «suport en totes les accions i mobilitzacions que organitzem a partir d'ara».