Per a l'execució del pla d'excel·lència s'han diferenciat sis zones d'atracció, cada una amb una estratègia definida. El conjunt de les estratègies convergeixen en l'objectiu principal d'atreure durant un període mínim d'entre quatre i cinc hores els visitants del nou centre turístic d'oci. A hores d'ara, la visita a la localitat costanera s'està desaprofitant perquè la majoria d'usuaris turístics s'hi queda uns 80-90 minuts, que inclou la visita a les coves durant quasi 60 minuts. Aquest fet indica el descens de l'atractiu turístic del Port, que ha esdevingut una «destinació obsoleta», segons reconegué el batle de Manacor, Antoni Pastor.
La zona humida del Riuet de Portocristo passarà de ser una zona degradada a esdevenir un parc verd recorregut per un sistema de passarel·les de fusta, casetes d'observació amb sistemes multimèdia per interpretar l'avifauna i panells d'interpretació de la zona humida.
El pla també pretén eliminar els llocs d'estacionament de vehicles a la primera línia del port i passar-los a un aparcament turístic de 500 places repartides en tres plantes subterrània, a nivell de carrer i en el sostre. En aquesta zona de serveis s'hi instal·larà la futura estació d'autobusos. Aquest ample espai de serveis s'ubicarà en una àrea que actualment és rústica d'uns 8.000 metres quadrats, just a la part posterior del carrer de marxa nocturna.
No tots els llocs d'estacionament seran suprimits de la primera línia del centre comercial de Portocristo. El pla té la intenció de deixar alguns llocs de pàrquing de cotxes i autobusos davall del passeig de la Sirena.
El projecte integral obrirà dues grans portes d'accés que conduiran cap al centre neuràlgic de la localitat. Un serà l'aparcament per on accediran els visitants i el segon està pensat que sigui a les coves del Drach. Justament en aquest indret, que diàriament registra centenars de visitants, s'hi instal·laran panells informatius amb tots els recursos turístics que s'hi poden desenvolupar. Ambdues portes es connecten amb un extens vial d'uns 2.000 metres lineals per a visitants, el qual recorrerà tota la zona central. Un carril bici anirà de nord a sud tot l'espai afectat pel pla d'excel·lència. Aquest carril també anirà per sobre el pont elevat per a vianants que s'elevarà sobre el Riuet.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.