TW
0

El major esdeveniment turístic d'enguany a les Balears, el congrés de la patronal britànica d'Agències de Viatge ABTA, s'inicia avui vespre a Palma amb una gran festa de benvinguda al Poble Espanyol, a la qual han estat convidades més de 3.000 persones.

El congrés de la patronal britànica d'agències de viatge és el primer en importància de tot Europa. De divendres a diumenge, concentrarà a la capital balear més 1.800 persones, entre agents de viatge, touroperadors, transportistes i representats de companyies aèries, a més de 60 periodistes britànics acreditats.

Un sopar «al més alt nivell» que es dugué a terme ahir vespre a bord del iot Lady Marina va significar el sus real del congrés. Un acte social, al marge de les reunions de treball i deliberacions previstes per als pròxims tres dies, amb el qual el president d'ABTA, John Harding volgué expressar el seu agraïment a totes les institucions i empreses del sector pel suport rebut en l'organització del 50 congrés de la patronal britànica d'agències de viatge. El conseller de Turisme, Joan Flaquer, el director general de Promoció Turística, Eduard Gamero, el president del Foment del Turisme de Mallorca, Miquel Vicens, a més, dels majors empresaris turístics espanyols, els mallorquins Gabriel Escarrer i Miquel Fluixà, entre d'altres, es donaren cita a bord del iot al bell mig de la badia de Palma.

Al marge de la temàtica pròpia del congrés, l'esdeveniment té una importància estratègica per al present i el futur del turisme de les Balears. El mercat britànic representa el 33% del global del turisme estranger que viatja a les nostres illes i que, només l'any passat, sumà la xifra de 3.229.800 visitants. Per tant, la celebració d'aquest congrés a Palma suposarà, a la força, una important projecció internacional de la nostra comunitat.

La celebració del Congrés d'ABTA coincideix, endemés, amb la campanya «Un turista, un amic» amb la qual el Govern vol reconciliar la població balear amb el que representa la nostra primera font d'ingressos. D'altra banda, la Conselleria de Turisme té previst aprofitar aquest esdeveniment per donar a conèixer al món turístic britànic l'aposta que fa les Balears per la qualitat, la desestacionalització i per la millora permanent de la seva oferta, a més de posar les bases per a la consolidació i el creixement del mercat britànic a les nostres illes.

No és la primera vegada que ABTA realitza el seu congrés anual a Palma. La tradició estableix que sigui cada deu anys. Així, el primer cop que es reuniren a la nostra ciutat fou l'any 1973 i després repetien el 1983 i el 1993. De llavors ençà han canviat moltes de coses. De fet, a la darrera dècada la presència de turistes britànics a les illes gairebé s'ha duplicat, d'1.936.000 el 1992 a poc més de tres milions l'any passat.