La consellera d'Obres Públiques, Habitatge i Transport, Mabel Cabrer, va anunciar ahir, en la seva compareixença voluntària al Parlament, que emprendrà mesures per abaratir el preu dels habitatges protegits i crearà un pla autonòmic per facilitar l'accés dels joves al primer pis. Cabrer va denunciar la manca de sòl per fer promocions públiques i, en matèria de transports, va avançar que no iniciarà nous projectes ferroviaris fins que es millori la línia Palma-Manacor a través d'un pla de xoc.
Cabrer va enviar ahir mateix a Madrid una proposta per facilitar l'accés a l'habitatge usat en els 33 «municipis singulars» de Balears. Si és acceptada, els compradors d'habitatges de segona mà amb un preu inferior als 162.000 euros podran accedir a subvencions. Amb aquesta mesura, el Govern vol incentivar la compra d'habitatges desocupats -en alguns municipis són el 25%- sense fomentar noves urbanitzacions.
Precisament la manca de sòl públic per construir habitatges protegits és una de les principals preocupacions de la Conselleria. Cabrer va advertir que aquest és el principal impediment per construir els 980 habitatges públics prevists i es planteja recórrer a la iniciativa privada i convocar un concurs d'idees.
La responsable de Transports també va anunciar la imminent aplicació d'un «pla de xoc» per millorar la línia ferroviària Palma-Manacor, que suposarà una inversió de 67'5 milions d'euros. Cabrer va retreure al Pacte l'estat «lamentable» en què va deixar la línia i va deixar clar que fins que no funcioni «a la perfecció» no es duran a terme altres projectes. Amb tot, va recordar el compromís per portar el tren a Alcúdia.
La consellera es va comprometre a elaborar una llei de ports i va defensar la declaració de servei públic dels vols entre illes, que avui exposarà a la Comissió Europea. En matèria de carreteres, va justificar el protocol signat amb el Consell i va retreure al Pacte que deixàs perdre les anualitats del conveni. L'exconseller, Francesc Quetglas, va reiterar que fou el Govern central qui es negà a aplicar el conveni únicament perquè Balears no estava governada pel PP. Tota l'oposició coincidí a rebutjar l'autopista Inca-Manacor i demanà a Cabrer un major impuls del transport públic i que no empràs el terme «desenvolupament sostenible» per justificar els seus projectes.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.