Air Berlin i EasyJet són les companyies que més creixen a l'aeroport el primer semestre

Els passatgers traslladats per totes les aerolínies han augmentat un 7'20% i arriben als 8'2 milions

TW
0

P.R. Palma.
Air Berlin i EasyJet són les companyies aèries que més han augmentat percentualment el nombre de passatgers a Son Sant Joan durant el primer semestre d'enguany en relació amb el 2002, segons les dades facilitades per Aena. En el cas d'Air Berlin, dirigida a Espanya per Àlvaro Middelmann, el creixement s'ha situat en el 54'30%, passant de 839.335 viatgers a 1.295.092. Quant a EasyJet, amb un increment del 35'3%, ha superat els 258.000 usuaris, enfront dels 190.972 del primer semestre de l'any passat.

Entre les companyies espanyoles destaca Air Europa, amb un 11'71% d'augment, que es tradueix en un total de 950.888 passatgers entre el gener i el juny. També l'alemanya Hapag-Lloyd incrementa els clients gairebé en el mateix percentatge que Air Europa, si bé el volum de viatgers traslladats és menor (767.542).

Les pèrdues més importants de quota de mercat les han experimentades les companyies Futura (-21'56%), Condor (-19'2%), LTU (-11'53%) i Iberworld (-10'52%).

En l'àmbit general, el trànsit de passatgers a l'aeroport de Palma ha crescut un 7'20% i s'ha establert en 8.191.969.

Les anomenades companyies de baix cost són conscients de la importància del turisme residencial i han tingut en compte l'aeroport de Palma en les seves programacions. La majoria són de bandera britànica i alemanya i funcionen amb tarifes molt econòmiques en comparació amb les aerolínies tradicionals. Els preus són quasi un terç més barats i solen vendre els bitllets d'avió de manera directa, a través d'internet o de centres de reserves. Així, s'eviten el pagament als intermediaris i estalvien recursos humans, materials i de temps.