TW
0


Conselleria de Turisme i experts en marquèting i vendes dels grups empresarials més importants de les Balears ja han mantingut la primera reunió de treball per analitzar els mercats i fixar els criteris per millorar la imatge de les Balears com a destinació turística.

La realització d'aquestes cimeres de treball fou un compromís adquirit pel president del Govern, Jaume Matas, i el conseller de Turisme, Joan Flaquer, després de reunir-se amb el sector, juntament amb el restabliment del diàleg entre els empresaris i l'Administració autonòmica.

A la primera reunió, en què participaren vuit persones, entre elles el director general de Promoció Turística, Eduard Gamero, i representants de Sol Melià, Riu, Iberostar, Soltur i Barceló, entre altres, s'analitzà l'evolució dels mercats i s'abordà el tema de l'estacionalitat i les possibilitats de perllongar la temporada, que segons Gamero, s'ha retallat en els darrers anys.

Eduard Gamero destacà el «coneixement mutu entre la Conselleria i el sector» i «l'ambient de confiança per tal de sumar esforços amb el mateix objectiu». A més dels mercats tradicionals, també s'estudiaren les possibilitats dels emergents dels països de l'Est i el criteri que s'imposà fou el desenvolupament d'accions promocionals, com ara fires, presentacions i altres activitats semblants, en aquells països on existeixin mitjans de transport envers les Illes.

Aquesta infraestructura es dóna, informà Eduard Gamero, a Rússia, concretament a Moscou i Sant Petersburg, a Polònia, Txèquia i a qualcunes repúbliques bàltiques. No es descartaren noves actuacions si els touroperadors i les aerolínies obrissin més canals de transport.

A més de la feina realitzada a la Conselleria, durant la primera quinzena d'agost està prevista la reunió d'un altre grup de treball a Alemanya entre representants de Turisme i dels touroperadors, que estarà coordinada per experts de la DRV. El mateix succeïrà amb posterioritat en el Regne Unit.

Un darrer equip integra els operadors espanyols, que volen millorar les vendes d'enguany amb una acció immediata en premsa escrita i televisió. Turisme sospesa contractar la contraportada dels fulletons informatius de tots els mercats, en què figuraria la imatge d'una platja i altre paisatge. El text incidiria en el binomi entre turisme i medi ambient, la creació del fons, el manteniment de les inversions i la derogació de l'ecotaxa.