TW
0


El conseller de Turisme, Joan Flaquer, afirmà ahir que el criteri que ha exposat als seus directors generals és que «no tot el que ha fet el Pacte ha estat mal fet» i que és partidari «d'una estructura administrativa àgil, simple i amb criteris d'austeritat, perquè el pressupost es gasti en allò que sigui necessari».

Flaquer manifestà que no creu que sigui positiu que «cada nou conseller trenqui tot el que s'ha fet abans», però es comprometé a esbrinar «què costa i que produeixen» cadascun dels organismes que depenen de la Conselleria de Turisme. Aquesta és la filosofia que aplicarà a l'Oficina de Berlín o als logotips de les Balears de l'època del seu antecessor, Celestí Alomar.

El conseller de Turisme lloà el seu equip, format per Eduard Gamero, Josep Aloy i Juan Carlos Alía, del que digué que «és una garantia i un luxe en matèria de promoció» i que «no està a l'abast de qualsevol Govern autonòmic».

Joan Flaquer explicà que les primeres actuacions se centraran a «tornar el clima de diàleg» i a les tasques de promoció. La convocatòria de la Mesa del Turisme, que se celebrarà el juliol -la data depèn de qüestions de calendari del president del Govern, Jaume Matas- implicarà escoltar opinions divergents sobre el futur del sector.

Els sindicats, «com a representants dels treballadors, que formen part del sector tant com els empresaris o els touroperadors», també estaran presents en aquest fòrum. No obstant això, reconegué possibles «problemes d'operativitat» que poden sorgir entre les parts.

«El Govern escoltarà les propostes i també farà les seves, però no estarà paralitzat, perquè el 100% de consens és impossible i hi ha temes amb els quals és difícil l'acord», afirmà. Llevar l'ecotaxa ha de ser, segons Flaquer, «una mesura sorgida del consens de la societat i no del Govern». Segons el conseller de Turisme, «s'ha de parlar amb la gent i després el Govern, dins l'esperit liberal que el caracteritza, adoptarà les decisions».

Crear «un clima de confiança empresarial» i «redignificar el paper del turisme», té una doble vessant externa, amb la promoció en els mercats emissors, i interna, «per retornar-li l'orgull a una activitat que ha canviat l'economia illenca en 50 anys». El missatge vol «oblidar la dimonització del turisme i donar a entendre als visitants que cada persona és ben rebuda i tindrà un tracte hospitalari i agradable». S'anuncià l'augment dels pressuposts de promoció per al 2004.