Miquel Ferrer (UM) promet fer una política de consens i de fermesa des de l'Ajuntament

La presa de possessió dels càrrecs fou una exhibició de respecte i de bones maneres

TW
0


A Alcúdia ja era clar el pacte entre UM i PSOE per atorgar la batlia al nacionalista Miquel Ferrer, per tant l'acte de presa de possessió d'ahir a l'Ajuntament fou, més que una cerimònia institucional, un acte social en el qual la cortesia i el respecte mutu tingueren la categoria de protagonista, ja que la crispació de les jornades anteriors de negociació ja quedaven enrere.

Es fàcil omplir la sala de plens, ja que les reduïdes dimensions (es va habilitar quan només hi havia sis regidors i ara n'hi ha 17, comptant el batle) fa que tot d'una sigui necessari posar l'imaginari rètol de complet. Ahir va passar així, perquè tothom volia ser testimoni del començament de la nova etapa. El guió ja era escrit i la votació nominal ho confirmà. Els d'UM i PSOE (10) votaren Miquel Ferrer; els de PP-PIA (6), Coloma Terrasa, i Emilio González Mata va votar ASI, és a dir, a ell mateix.

Després de jurar o prometre els càrrecs, encara que va haver-hi qui ho va fer de totes dues maneres, i després que el fins aleshores batle, Antoni Alemany (PSOE), posàs a Ferrer el collar de batle i li donàs la vara, començaren els discursos. Primer parlà González Mata, qui va felicitar el batle i li demanà el foment del bilingüisme a Alcúdia. Coloma Terrasa va expressar el seu desig que aquesta legislatura sigui millor que la darrera i va prometre fer una oposició leial. Melchora Gómez digué que el seu partit havia decidit donar la confiança a Ferrer perquè «el poble d'Alcúdia és qui ho ha volgut» i «entenem que serà un batle de tots i per a tots».

Ferrer tancà el torn d'intervencions, dient que a l'Ajuntament es farà una política de consens i fermesa i que, entre d'altres qüestions, es donarà molta importància a l'urbanisme, però no més que a la urbanitat i al civisme. El públic, molt a to amb les bones maneres, va aplaudir tots els discursos.