TW
0


Pràcticament la meitat dels vols de procedència o amb destinació a Alemanyia i Gran Bretanya patiren les conseqüències de la vaga que es desenvolupà a l'aviació civil francesa. Les puntes de retards a l'aeroport de Palma arribaren fins a les tres hores en un avió d'una companyia britànica procedent de Manchester, que havia d'aterrar a les 11.05 hores del matí i arribà a l'13.59.

Quant a la punta de sortida, el vol més afectat fou el d'una aerolínia de baix cost que havia de sortir a les 10.15 del matí i ho féu a les 12.38 hores. Durant tota la jornada d'ahir estaven prevists a Son Sant Joan 518 vols, dels quals 221 foren espanyols i sortiren i aterraren amb normalitat; altres 155 eren britànics (els més perjudicats) i 77, alemanys.

Fonts de l'aeroport digueren que fins a les 18.30 hores d'ahir s'havien produït 138 operacions d'arribades, de les quals el 61% respectaren els horaris i, la resta tingué una mitjana de 23 minuts de retard. Quant a les sortides, a la mateixa hora se n'havien operat 151, el 48% de les quals en l'hora prevista, i amb un retard mitjà per a la resta de 32 minuts. Així mateix, des de l'aeroport de Palma s'informà que no s'havia produït cap cancelació de vols de passatgers amb destinació o procedència a Son Sant Joan.

Per pal·liar les conseqüències de la mobilització, Aena habilità una ruta alternativa en coordinació amb els centres de control de la resta dels països afectats. D'aquesta manera, un total de 92 vols entre els aeroports espanyols i el Regne Unit, Irlanda i el nord-est d'Europa utilitzaren la ruta de uneix Cork-Londres des de Santiago de Compostel·la a través de Begas (Gran Bretanya) i Lasno (Irlanda).

La companyia Ibèria mantingué les 59 anul·lacions que ja anuncià per a la jornada d'ahir, per evitar problemes als passatgers. La vaga francesa tingué repercussions en tots els vols europeus. La incidència fou major durant tot el matí, però a mesura que passaren les hores la freqüència dels retards en les operacions aèries anà disminuint.