Les vendes al comerç cresqueren un 12'7% durant el mes d'abril

El sector ha experimentat a Balears un augment interanual del 2'7%

TW
0


L'índex general del comerç minorista augmentà a les Balears un 12'7% durant el passat mes d'abril, el que situa l'Arxipèlag en el primer lloc quant a vendes, posició molt allunyada de la segona comunitat amb més activitat del sector, Múrcia, que ha crescut un 5'4%.

L'Institut Nacional d'Estadística (INE), que féu públiques les dades ahir, explica l'increment del dinamisme del comerç illenc per l'inici de la temporada turística, fet al que s'afegeix la coincidència de la Setmana Santa durant la segona quinzena del mes.

No obstant això, l'alentiment econòmic de l'any passat ha abocat les Balears als llocs més baixos de la taula quant al creixement interanual que, malgrat situar-se en la xifra positiva del 2'7%, col·loca les Illes en la cinquena comunitat amb menor augment de l'Estat. Per sota, es troben Ceuta (-2'8), País Basc (1'5%), Madrid (1'1%) i Astúries (1'1%).

En l'extrem contrari se situen Cantàbria (9'1%) i les regions de l'arc mediterrani: Catalunya (9'4%), Comunitat Valenciana (8'9%) i Múrcia (10%). En el cas concret de les Balears, l'índex general se situa a 10 punts de la mitjana estatal (106), en arribar a 96'6. Només Ceuta (94'8) queda per sota de les Illes, mentre que la resta de comunitats superen, àmpliament en la major part dels casos, els 100 punts.

La mitjana estatal d'increment durant el darrer any ha estat del 5'7%, xifra que descendeix fins al 4'5% en els productes alimentaris i creix al 6'6% entre els no alimentaris. Les compres d'equipament personal han augmentat un 5'8%; les adquisicions de béns per a la llar s'han incrementat un 7% i d'altres béns, un 6'9%.

Durant el mes d'abril les compres més nombroses foren d'equipament personal (fonamentalment roba i calçat, a causa del canvi de temporada), que augmentaren un 8'8%, tres punts més que la mitjana interanual. En canvi, els béns per a la llar apenes alteren l'estadística mensual en créixer únicament un 0'4%. Alimentació se situà en un 2'2% i la resta de productes, en el 3'2%.