El conseller Morro destaca que és necessari crear un pla sectorial

Ahir tingué lloc l'assemblea general d'Ucabal al Centre Bit d'Inca

TW
0

El conseller d'Agricultura del Govern balear, Mateu Morro, destacà durant la cloenda de l'assemblea general de la Unió de Cooperatives Agràries de les Balears (Ucabal), la necessitat de crear un pla sectorial per conèixer les necessitats del sector agrari.

Ucabal la integren 44 cooperatives i reuneix un total de 5.732 socis. Segons la memòria presentada, durant l'any 2002 s'hi facturaren operacions per un valor de 58 milions d'euros.

En aquest sentit, Mateu Morro assenyalà: «Com a conseller m'hauria agradat participar en l'elaboració del pla, a fi de conèixer les necessitats i les iniciatives. Encara que sembli un pèrdua de temps, volem que la feina quedi dins un engranatge de futur: hem de tenir les idees clares per cercar recursos econòmics».

D'altra banda, el conseller Morro també afirmà que «a través de la Conselleria de Presidència hem tirat endavant una ordre de suport a les cooperatives i ha quedat pendent per al futur una major dotació econòmica».

També assistiren a la cloenda, al Centre Bit d'Inca, el conseller de Promoció Econòmica del Consell, Bernat Aguiló, i el director general de Patrimoni del Govern de la Conselleria de Presidència, Antoni Garcías, en representació del conseller de Presidència, Antoni Garcías.

Activitats
Durant l'assemblea, la president d'Ucabal, Jerònima Bonafè, aprofità per per presentar als seus associats les activitats realitzades l'any 2002 i també parlà de la nova Llei de cooperatives de les Balears, «feta a mida de les nostres cooperatives».

Així mateix, avançà: «Enguany volem fer realitat un seguit de reflexions en qüestions relacionades amb la integració de cooperatives, ara que ja estan sanejades, i estam a punt de rebre la política agrària comunitària, que ens pot afectar de manera seriosa si preveu que es puguin cobrar subvencions sense que vagin lligades a la producció».