Seguretat, habitatge i transport públic centren el programa de Roig

El candidat socialista a Cort aplicarà també un «pla de xoc de neteja»

TW
0

JOAQUIM TORRES. Palma.
Més seguretat, neteja, foment del transport públic i millor accés a l'habitatge constitueixen les línies centrals del programa electoral del candidat socialista a Cort, Toni Roig. Amb el suport de la plana major del PSIB, l'aspirant a batle va defensar ahir les seves propostes «pel canvi» que volen convertir Palma en una «veritable ciutat per a les persones» perquè «el govern ha de ser de tots i no d'una minoria clientelar com passa ara».

Davant d'unes 250 persones aplegades a la terrassa d'un cafè del moll Vell, el cap de cartell socialista es va comprometre en un discurs bilingüe a «construir una ciutat més segura, més pròspera, més accessible i més justa». Roig denuncià la inseguretat a Palma i apuntà que aquest problema només es pot abordar de manera integral, recuperant la figura de l'educador de carrer i rellançant la policia de barri amb 217 efectius.

Segons el socialista, la inseguretat no és separable d'altres problemes com la brutor i va avançar que impulsarà un «pla de xoc de neteja». Per fer una ciutat més accessible als ciutadans, Roig proposà el soterrament de les vies de tren, l'ampliació de voravies, aconseguir un trànsit més tranquil -sobretot a les Avingudes- i millorar el mobiliari urbà.

La potenciació del transport públic és també una de les apostes del seu programa. El cap de cartell socialista vol crear més línies i més freqüències d'autobús i aplicar la màxima que «paga menys qui més viatja».

Roig va tornar a defensar la gratuïtat dels llibres de text per als alumnes d'educació primària i una política d'habitatge activa. El socialista subvencionarà la compra del primer pis amb un màxim de 10.000 euros; posarà a disposició dels ciutadans «5.500 nous habitatges en venda o lloguer» i donarà «avals perquè tothom pugui accedir a un crèdit hipotecari».

Finalment, el candidat va manifestar la necessitat de traçar una estratègia de desenvolupament econòmic a Ciutat i concretar una política turística amb la resta d'institucions i agents privats per «posicionar Palma com a capital turística de la Mediterrània».