Neix una plataforma de 33 empreses davant la manca de sòl industrial

Exigeixen als partits un compromís per solucionar el problema

Els representants donaren a conèixer ahir matí la plataforma reivindicativa. | LL.G.

TW
0

Un total de 33 empreses de la Vall són les primeres que s'han adherit a la plataforma Empresaris de Sóller en acció, un moviment empresarial reivindicatiu que assegura defensar els interessos de 300 famílies davant la «passivitat de l'Ajuntament» a l'hora de trobar una solució a la greu situació d'indefensió legal en la qual es troben les petites i mitjanes empreses de Sóller, especialment les ubicades en sòl rústic i entre les quals n'hi ha que en els darrers anys han hagut d'afrontar processos judicials per haver estat denunciades.

Els empresaris asseguren que l'actual Consistori no és l'únic culpable de la seva situació, ja que les ha afavorides en diverses ocasions, però consideren que és l'Ajuntament el que ha de posar fil a l'agulla i cercar solucions que permetin continuar amb l'entramat productiu de la ciutat i evitar que les empreses hagin de partir de la Vall.

Alfons Ramon, Josep Suau i Vicenç Arbona varen comparèixer ahir davant els mitjans juntament amb altres empresaris per anunciar que el proper dia 28 podrien anunciar-se les primeres mobilitzacions, si tots els partits que concorren a les eleccions no adquireixen el compromís de cercar una solució a aquesta problemàtica.

Els representants de la plataforma afirmaren que aquesta «no demana cap polígon». Segons afirmen, «si Sóller majoritàriament no vol un polígon, nosaltres no ens hi podem enfrontar. Però el que volem són decisions polítiques encaminades a trobar solucions viables, siguin quines siguin».

Els empresaris estan preocupats perquè l'actual marc legal no preveu, més que en comptades ocasions, la possibilitat de desenvolupar segons quines activitats en sòl rústic. El Pla d'horts de tarongers podria haver inclòs alguna d'aquestes solucions, però sembla que està aturat al Consell, per la qual cosa es temen que continuï la inseguretat jurídica.