TW
0

El vicepresident del Govern, Pere Sampol, va demanar ahir als responsables de l'Executiu central que deixin d'enviar misatges negatius sobre la situació econòmica de les Balears, que només provoquen «alarmisme». Tot i reconèixer la incertesa que actualment afecta les Illes, el conseller va considerar que aquest és el moment idoni per obrir un debat sobre el model econòmic a través del I Congrés d'Economia, que comença demà a Palma.

El I Congrés d'Economia, que es durà a terme els dies 12, 13 i 14, s'organitzarà en nou grups de treball sectorials: globalització, sostenibilitat, infraestructures i competitivitat, turisme, diversificació, mercat laboral i economia social, miscel·lània, estadística i finançament i balança fiscal.

Acompanyat pel director general d'Economia, Antoni Monserrat, Sampol va presentar ahir aquest Congrés, que ja compta amb més de 900 inscrits. Des de demà fins divendres, es debatran 67 ponències i passaran per l'Auditòrium experts en la matèria i polítics, com el conseller d'Economia de la Generalitat catalana, Francesc Homs.

El vicepresident del Govern va defensar la necessitat d'obrir ara aquest debat perquè les Balears es troben en un moment «històric», provocat per la confluència de dos factors: els canvis en el turisme de sol i platja, que ja es van diagnosticar els anys 90; i el clima d'incertesa internacional, que comença a produir efectes negatius en l'economia insular. Per Sampol, ara que «estan a la vista les febleses del nostre model econòmic», és el millor moment per «reflexionar sobre les amenaces amb un esperit constructiu».

El conseller va apostar per transmetre un missatge positiu a la societat però «sense amagar les dificultats», amb «serenitat» i «unitat». Segons Sampol, la situació de «recessió» en el consum està molt influenciada per la crisi alemanya però sobretot per l'«alarmisme», que en part s'ha generat des de Madrid. En aquest sentit, va demanar al Govern central que deixi d'enviar missatges negatius que no milloren la situació econòmica i que afavoreixi la promoció d'una imatge positiva de Balears com a destí turístic per evitar mals majors dels que comporta la «recessió mundial».

A més de les comunicacions, que seran defensades per professors universitaris, investigadors, empresaris i representants d'institucions econòmiques i organitzacions socials, es portaran a terme conferències i taules rodones. Sampol destacà que ell mateix participarà en una taula rodona sobre finançament autonòmic a la qual assistirà el conseller d'Economia de la Generalitat de Catalunya, Francesc Homs, i el representant del Govern basc, Jon Zabalía.