La línia de tren Inca-Manacor serà operativa els primers dies de maig

La reobertura és el tema de l'exposició «El tren torna a Manacor»

TW
0

Durant la inauguració de l'exposició El tren torna a Manacor, els responsables d'una de les obres més ambicioses de l'Executiu balear afirmaren que «la primera setmana de maig la línia Inca-Manacor serà una realitat».

El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), José Antonio Santos, declarà que «ha estat un repte per a l'empresa pública realitzar una obra de 30 quilòmetres de llarg en tres anys i mig». Així mateix, manifestà que «la feina s'ha duit a terme de manera ordenada, i suposarà haver duplicat el nombre de quilòmetres de via a la nostra comunitat».

La inversió final de la reobertura d'aquesta línia té un cost estimat d'entre 33 i 36 milions d'euros. Quant al termini previst de realització, les obres només es veuran endarrerides en el cas que continuïn les intenses pluges d'enguany, encara que «l'objectiu és acabar el projecte al llarg d'aquesta legislatura».

D'altra banda, el president del Govern, Francesc Antich, afirmà que «hem de sensibilitzar l'opinió pública sobre la importància del transport públic. Ensenyar què va significar en el passat i quins són els projectes per al futur». El president assegurà que s'«ha de recuperar el tren com un element important a Mallorca, perquè respecta el medi ambient, per la seva seguretat i perquè constitueix una aposta de modernitat».

De la mateixa manera, el conseller d'Obres Públiques, Francesc Quetglas, assegurà que «en unes setmanes es donaran a conèixer les alternatives al traçat de la línia cap a Cala Rajada, com també per a la de sa Pobla-Alcúdia».

Quan acabin les obres de la línia Inca-Manacor, Mallorca tindrà «una de les millors xarxes viàries d'Espanya, llevat de les d'alta velocitat, ja que tota la xarxa s'haurà rehabilitat per complet», tal com afirmà el responsable de Serveis Ferroviaris.