Els aparcaments de la plaça de Sant Jaume: punt neuràlgic de la ciutat

L'actuació suma més de 200 nous estacionaments subterranis

TW
0


Un punt neuràlgic de la comunicació intraurbana. Aquesta és la funció que assolirà, d'aquí a uns mesos, la plaça de Sant Jaume a Manacor. D'un espai urbà degradat i afuncional es passarà a un centre estratègic en el transport tant de vianants com de vehicles. Ara les obres de construcció dels aparcaments subterranis, com també la urbanització exterior de la plaça arriben a la seva recta final, de manera que constituiran un eix principal de la comunicació de la ciutat.

Si abans d'aquesta actuació urbanística, amb un cost d'1.156.457 euros i en la qual es creen més de dues-centes noves places d'aparcaments subterranis per a la localitat, la plaça de Sant Jaume havia esdevingut un espai «oblidat», segons molts veïns i comerciants, ara serà un punt estratègic que connectarà l'estació del ferrocarril i les avingudes amb el centre.

La solució adoptada per a la plaça de Sant Jaume és la construcció de dues plantes de pàrquing d'uns 2.500 metres quadrats cada una i amb una capacitat de 105 llocs d'estacionament en planta soterrani segon i 98 en planta soterrani primer. A causa de la creació dels aparcaments, en el subsòl sorgeixen un seguit de condicionants com poden ser les sortides d'emergència, xemeneies de ventilació, font de peixos i torre d'aigua, elements que s'integren en l'estructura general de la plaça.

L'accés als aparcaments es realitzarà mitjançat una rampa doble regulada per semàfors des del carrer Lleó XIII, el qual enllaça amb l'estació del tren a través de la plaça de sa Mora. Així mateix, la remodelació de la plaça de Sant Jaume s'efectua deixant fora del seu àmbit la via Alemanya, que servirà de connexió entre el carrer Joan Lliteres i el passeig del tren, tot integrant la resta de zones viàries a l'esmentada plaça.