TW
0
T. GARCIES./ J.M. Alcúdia. La futura línia del tren entre sa Pobla i Alcúdia podria no arribar al Port, tal com s'havia previst inicialment. En canvi, es connectaria directament amb autobús amb tots els nuclis turístics de la costa nord. La Conselleria d'Obres Públiques del Govern ha plantejat a l'Ajuntament d'Alcúdia aquesta nova possibilitat dins de les alternatives que s'estudien per crear la nova línia ferroviària. La proposta passaria perquè la futura estació del tren s'ubicàs a la zona des Fogueró, devora la variant des Murterar, com ja s'havia plantejat inicialment. Des d'aquest punt sortirien diferents línies d'autobús directe cap als nuclis propers. Així es podria cobrir des del Port de Pollença fins a Muro i Can Picafort.

Aquesta solució implicaria que no es construirien les línies de tramvia previstes, almanco a curt termini. Precisament, definir per on hauria de passar el tramvia representa un dels principals maldecaps tècnics i polítics. Per aquest motiu el Govern considera que almanco es podria avançar construint la línia de tren i l'estació i creant sistemes de comunicació alternatius. La nova proposta fa que agafi més força que el traçat des de sa Pobla vagi per la zona de la carretera de l'Albufera.
Els altres possibles recorreguts topen amb l'inconvenient de passar per damunt una zona arqueològica protegida inclosa dins de Pollentia o fer malbé part de la zona humida de Maristany. L'alternativa proposada ara parteix del Pla de Transports, en què es preveuen sistemes similars per comunicar nuclis directament amb el tren al llarg de tota la línia fins a Palma. La nova proposta fa que agafi més força que el traçat des de sa Pobla vagi per la zona de la carretera de l'Albufera i no paral·lel a la carretera Palma-Alcúdia, com també s'havia plantejat.

El batle d'Alcúdia, Antoni Alemany, ha indicat que «encara no s'ha pres cap decisió respecte al traçat ni la solució a donar per arribar al port». Alemany veu amb bons ulls l'ús de l'autobús combinat amb el tren a causa de les enormes dificultats tècniques que representa i també perquè el bus dóna un servei que no és tan rígid com el tramvia. Malgrat tot, el batle considera que s'ha de fer un darrer esforç per veure si es troba una solució vàlida per arribar al Port en tren abans d'optar per aquesta nova possibilitat. I és que la Conselleria d'Obres Públiques té prevista la construcció d'una terminal per a autobusos devora l'estació marítima i, fins i tot, preveu la creació d'una línia d'autobús directa entre Alcúdia i Palma coordinada amb els horaris d'arribada i partida dels vaixells.