El Govern inicia els tràmits per construir el tren de Palma a la UIB

El traçat, que partirà de l'estació Palma-Inca, costarà 18 milions d'euros

TW
0

El Consell de Govern va fer ahir la primera passa per a la construcció del tren que ha d'enllaçar Palma amb la Universitat, ja que va aprovar el concurs de redacció del projecte, que haurà d'estar enllestit en un termini de quatre mesos per, a continuació, procedir a l'adjudicació de les obres. El cost previst d'aquesta infraestructura és de 18 milions d'euros, quantitat que podria augmentar considerablement si, en una segona fase, s'optàs pel soterrament de part de la línia. El Govern balear negocia amb el Ministeri de Foment una aportació econòmica per a aquest traçat. En cas de no arribar, l'obra serà assumida en la seva integritat per l'Executiu autonòmic.

El traçat proposat pels Serveis Ferroviaris de Mallorca parteix de les proximitats de la via de cintura i es dirigeix fins a l'hipòdrom de Son Pardo mitjançant una alineació recta. A partir d'aquest punt passa a desenvolupar el seu traçat de manera pràcticament paral·lela al tren de Sóller, fins a l'estació de Son Sardina. Des d'aquest moment es produeix un encreuament d'ambdues infraestructures i pren l'alineació final en direcció al campus universitari. El projecte que s'adjudiqui el concurs (dotat amb 50.000 euros) haurà d'incloure les actuacions necessàries per salvar els creuers del ferrocarril amb les distintes infraestructures existents, com són el torrent de Barbarà, els accessos a l'autopista d'Inca, la via de cintura i el polígon de Son Castelló.

Igualment, el projecte haurà de preveure l'encreuament amb el ferrocarril de Sóller (electrificat) i haurà de definir els equips i enclavaments necessaris per tal de protegir de manera segura la cruïlla de totes dues vies. En aquells encreuaments en els quals, a causa de la consolidació de les edificacions, resultàs impossible la construcció d'un pas a distint nivell, es projectaran passos a nivell protegits amb semibarres automàtiques.

El projecte que s'adjudiqui el concurs també haurà de definir les obres necessàries per situar els baixadors i l'estació en el recinte del campus universitari, atenent especialment la seva integració en els espais que els acullen. A la vegada, aquests hauran de mantenir similitud amb els altres baixadors de l'SFM. Així mateix, entre les distintes variants es prendrà en consideració la perllongació de la línia fins al Parc Bit.

Palma-Manacor
El Govern està convençut que la línia ferroviària que unirà Palma amb Manacor estarà enllestida la primavera del 2003, després d'haver solucionat el problema del seu pas per l'interior de Petra. Amb la nova línia Palma-Universitat es pretén aconseguir la descongestió de la carretera de Valldemossa. Seria imperdonable que Madrid no aportàs fons per a un projecte tan necessari i amb tanta d'acceptació social.