El preu de la tàpera de Campos i de Llubí augmenta un 11 per cent

El Govern crearà un segell per diferenciar-la de la marroquina

TW
0

El pla posat en marxa fa un any entre les conselleries d'Economia, Comerç i Indústria i la d'Agricultura i Pesca, els ajuntaments de Campos i de Llubí i la SAT sa Llubinera, al qual ahir s'adherí la Mancomunitat del Migjorn, ha donat els seus fruits, ja que la tàpera s'ha revaloritzat en el mercat amb un augment d'un 11 per cent en comparació a la campanya de l'any passat.

Concretament, segons dades facilitades ahir a Campos, el preu de la tàpera petita ha pujat a 4 euros el quilo (665'5 pessetes), quan la temporada anterior es va vendre a 3'6 euros (600 pessetes) i la gran, que l'any passat es venia a 0'60 euros el quilo (100 pessetes), enguany està a 0'75 (124 pessetes).

Després de diversos anys, en què a Campos havia desaparegut la recollida i al municipi de Llubí es pot dir que era quasi testimonial, l'any passat s'arribaren a recollir-ne 12 tones i aquesta temporada, malgrat que la recol·lecta ha començat amb retard a causa de les pluges i que alguns pagesos han detectat paràsits com el poi o la xinxa, el sector espera aconseguir-ne almenys la mateixa quantitat.

A pesar d'aquestes xifres positives, el conseller d'Agricultura, Mateu Morro, expressà la seva preocupació per la competència en el mercat de la tàpera marroquina, amb la qual la mallorquina competeix «en condicions desiguals» perquè «la nostra és de més qualitat, però ho té difícil amb els preus» a causa del baix cost de producció de la «del tercer món».

Amb l'objectiu d'eliminar la competència del mercat nord-africà, el Govern balear vol crear un identificador geogràfic de la tàpera de Mallorca perquè el consumidor sàpiga que compra un producte de qualitat.

Satisfacció  
El batle de Campos, Andreu Prohens; la batlessa de Llubí, Margalida Miquel; el consellers Mateu Morro i Pere Sampol; el president de la SAT sa Llubinera i Guillem Adrover de la Mancomunitat del Migjorn signaren un conveni a Campos amb l'objectiu de potenciar la recollida, organitzar els centres de recol·lecta, promoure campanyes d'informació i promoció (Comerç i Indústria editarà un llibre amb receptes de cuina en diferents idiomes) i millorar les vies de comercialització de la tàpara feta a Campos i a Llubí.