A la seu de l'EMT de Son Banya hi havia dos policies per cada piquet

Els sindicats retardaren hora i mitja la sortida dels autobusos

TW
0

Els toxicòmans que cerquen les seves dosis en el poblat de Son Banya quedaren ahir gelats en veure el desplegament policíac que començava a Mercapalma i finalitzava a l'EMT. Malgrat que els piquets eren nombrosos, arribà un moment en què la presència de policies duplicava la dels sindicalistes, especialment quan aparegué, al voltant de les 6.00 de la matinada, una processó de motoristes antidisturbis que se sumà als cotxes de les policies Nacional i Local.

L'objectiu dels piquets era molt clar: que els autobusos no sortissin durant les primeres hores per tal que els treballadors no poguessin accedir als seus llocs de feina. El comitè de vaga reclamà negociar uns serveis mínims, ja que no havia signat cap acord amb l'Ajuntament. Així, en una nit en què dels telèfons mòbils en sortia fum, ambdues parts s'assegueren a parlar amb la intenció d'arribar a un consens sobre els mínims per a Palma.

Cort volia que un 33% de la flota estigués en el carrer, mentre que els sindicats rebutjaven superar el 20%. Mentrestant, els conductors designats per cobrir els mínims sortiren de l'empresa en previsió d'una negociació de resultats incerts. Finalment, l'acord arribà. Durant el 20-J, 30 autobusos circularen per Palma, un 22% del total. A les 6.45, una hora i mitja més tard que l'horari habitual (5.15), sortien els primers cotxes.

Els contenidors, plens
La presència dels piquets a Emaya des de les 10.30 hores del 19-J fins a les 4.30 de la matinada d'ahir tingué el resultat desitjat pels sindicats. Cap camió del fems no sortí i els contenidors estaven plens de fems. Segons Llorenç Bravo, durant el seu torn, els treballadors es vestiren i desvestiren per fer la feina algunes vegades, però al final secundaren la mobilització.