El col·legi Es Pont de Son Gotleu podrà fer el pati amb 600 m2 més

L'oposició diu que Cort vol corregir la il·legalitat feta en un principi

TW
0

Els alumnes del col·legi públic Es Pont de Son Gotleu, al carrer d'Indalecio Prieto, podran gaudir, finalment, del pati que desitjaven gràcies al fet que l'Ajuntament de Palma va aprovar ahir en el ple concedir-li quasi 600 metres quadrats més que els que tenia fins ara. En concret, són tres parcel·les les que seran ampliades; una amb 132 metres quadrats; una altra amb 122 metres quadrats; i una altra amb 298 metres quadrats. L'ampliació és fruit d'un acord entre el govern municipal i els representants del col·legi i dels seus alumnes que, durant quasi dos anys, han mantingut un conflicte que ha arribat fins als jutjats per un espai adjacent al col·legi.

Mentre aquest espai estava previst al Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) del 1998 com a docent, l'Ajuntament el va reservar per a zona verda. En compensació, i després de les mobilitzacions de professors, pares i estudiants, Cort va aprovar ahir amb els vots a favor del PP, el PSM i UM la requalificació d'altres terrenys que estaven prevists per a ús públic en ús docent. En aquest espai serà on l'escola podra construir el seu pati, a més d'altres infraestructures.

Tot i que alguns partits de l'oposició varen votar a favor de canviar el PGOU per donar l'espai, tant des del PSIB, com des d'EU-EV i des del PSM-ENE s'assegurà que «ara es vol retificar el que ha estat una il·legalitat» i que aquest comportament ho hauria d'haver tingut el Partit Popular en un principi. El tinent de batle, José María Rodríguez, va assegurar que «no hem comès cap il·legalitat» i que «s'amplia el solar perquè compleixi amb els criteris de la LOGSE».