La Direcció General de Consum vol que la Fiscalia conegui la
nova picaresca que envolta els serveis telefònics de tarifació
addicional, els populars 906 i 903. Consum ha obert ja expedients
sancionadors contra diversos operaris, però aprecia a més que
alguna de les pràctiques denunciades a les juntes arbitrals al
llarg dels darrers dies poden ser a més constitutives de
delicte.
Alertada per queixes i denúncies, la inspecció de Consum ha
comprovat que determinats serveis oferts a telèfons 906 són
inexistents: «després de despenjar el telèfon, l'operador es limita
a sol·licitar el nom de l'usuari i a demanar que esperi» per un
temps que pot arribar a la mitja hora, fins que la comunicació
s'anul·la automàticament, explicà el director general, Miguel Àngel
Cabeza, acompanyat dels tècnics Joan Font i Mònica Morey.
Igualment han proliferat «emmascaraments» de serveis 906
separant les xifres temudes. Molts usuaris reben cridades
automàtiques que els informen d'un premi guanyat; per acreditar-lo
han de cridar al telèfon 90 622 22 22 (per exemple), que amaga una
cridada a un 906. A aquesta picaresca s'afegeixen els canvis
d'operador telefònic en l'ús de l'internet "sobretot en recórrer a
la pornografia" i de la telefonia tradicional, sempre sense que
l'usuari n'estigui assabentat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.