TW
0

La Direcció General de Consum vol que la Fiscalia conegui la nova picaresca que envolta els serveis telefònics de tarifació addicional, els populars 906 i 903. Consum ha obert ja expedients sancionadors contra diversos operaris, però aprecia a més que alguna de les pràctiques denunciades a les juntes arbitrals al llarg dels darrers dies poden ser a més constitutives de delicte.

Alertada per queixes i denúncies, la inspecció de Consum ha comprovat que determinats serveis oferts a telèfons 906 són inexistents: «després de despenjar el telèfon, l'operador es limita a sol·licitar el nom de l'usuari i a demanar que esperi» per un temps que pot arribar a la mitja hora, fins que la comunicació s'anul·la automàticament, explicà el director general, Miguel Àngel Cabeza, acompanyat dels tècnics Joan Font i Mònica Morey.

Igualment han proliferat «emmascaraments» de serveis 906 separant les xifres temudes. Molts usuaris reben cridades automàtiques que els informen d'un premi guanyat; per acreditar-lo han de cridar al telèfon 90 622 22 22 (per exemple), que amaga una cridada a un 906. A aquesta picaresca s'afegeixen els canvis d'operador telefònic en l'ús de l'internet "sobretot en recórrer a la pornografia" i de la telefonia tradicional, sempre sense que l'usuari n'estigui assabentat.