L'enllaç que alleugerirà el trànsit s'obrirà a finals de juny sense acabar

La construcció d'un pas subterrani i d'una rotonda elevada costa quatre milions d'euros

TW
0

La nova configuració de la rotonda de Santa Ponça alleugerirà una intersecció viària que actualment, amb una mitjana diària de 40.000 vehicles, «és un dels llocs més transitats d'Europa», va indicar el conseller d'Obres Públiques del Govern, Francesc Quetglas. El disseny d'aquest enllaç de carreteres inclou el soterrament de la carretera C-719 (Palma-Port d'Andratx) al llarg d'uns 700 metres i la construcció d'una rotonda elevada, d'un diàmetre aproximat de 70 metres, que facilitarà els accessos entre aquesta via i Santa Ponça i la carretera de Calvià.

Amb aquesta connexió, els grans beneficiats seran els conductors que transitin per la carretera C-719 sense haver d'utilitzar la rotonda, ja que en transitar pel pas subterrani s'evitaran les retencions, que a l'estiu arriben a ser de fins a 20 minuts. Les obres d'aquesta actuació «completament necessària», segons Quetglas, va ser visitada ahir pel president del Govern, Francesc Antich; la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar; la batlessa de Calvià, Margarita Nájera, acompanyats de tècnics i diversos regidors.

A hores d'ara, aquesta obra hauria d'estar conclosa, perquè el termini d'execució atorgat a la concessió ja ha acabat. Malgrat portar un retard de diversos mesos, l'administració autonòmica i les empreses constructores, Ferrovial i Agroman, han assolit el compromís d'obrir aquesta connexió al trànsit rodat el pròxim dia 30 de juny. Tanmateix, l'enllaç encara no estarà conclòs en la seva totalitat i les obres prosseguiran rematant els acabats durant els mesos d'estiu. Els 700 metres de carretera soterrada han estat projectats en previsió del futur desdoblament entre Palmanova i Peguera, ja que es construeix amb dos carrils de pujada i uns dos de baixada. El pressupost d'aquesta complexa actuació pública és de quatre milions d'euros.

Aquesta obra no ha estat transferida al Consell i continua sent dirigida des del Govern. Aquesta connexió viària nova es complementarà amb el desdoblament entre Palmanova i Peguera, un projecte la redacció del qual ja ha estat oferida en concurs per l'Ajuntament per uns 900.000 euros. Segons Nájera, l'execució d'aquesta actuació, que també preveu un pas inferior sota la rotonda de Cala Figuera, podria costar 48 milions d'euros.