L'alumnat que ha arribat enguany als centres educatius illencs
un cop ja avançat el curs "des de l'1 d'octubre al 28 de febrer" ha
mantingut la tònica dels anys anteriors amb 3.104 incorporacions
tardanes. Però el creixement real de la població estudiant al llarg
del curs no ha estat aquest, sinó de 214 alumnes: la major part de
les noves incorporacions han estat contrarestades amb un nombre
molt semblant de baixes, que indiquen la mobilitat de l'alumnat
entre diferents centres, segons la interpretació de la Conselleria
d'Educació.
El 51 per cent dels alumnes amb aquesta consideració
correspongué a 1.608 estrangers de 53 països diferents, mentre que
el 28 per cent correspongué a 858 estudiants illencs i el 18 per
cent equival a 638 joves d'altres comunitats autònomes. Però un cop
observades les baixes corresponents a aquestes nacionalitats,
resulta que ni peninsulars ni balears incrementen aquest alumnat
"ans al contrari, se'n van molts més que no arriben, seguint els
filons laborals temporals", mentre que la major part
d'incorporacions estables la conformen Colòmbia, Equador, Argentina
i Marroc, a gran distància del Regne Unit, Uruguai, Bulgària,
Bolívia, República Dominicana i "en desena posició, ben llunyana"
Alemanya.
Pel conseller Pons, emperò, la dificultat és gairebé la mateixa,
atès que a cadascun dels centres de destinació s'han de garantir
els recursos humans especialitzats en nouvinguts en alumnat amb
necessitats especials. En qualsevol cas, Pons insistí que «tots els
centres de les Illes Balears disposen de recursos humans per oferir
als alumnes places de qualitat», alhora que s'han incrementat els
serveis de menjadors, d'acolliment i les activitats
extraescolars.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.