TW
0

L'alumnat que ha arribat enguany als centres educatius illencs un cop ja avançat el curs "des de l'1 d'octubre al 28 de febrer" ha mantingut la tònica dels anys anteriors amb 3.104 incorporacions tardanes. Però el creixement real de la població estudiant al llarg del curs no ha estat aquest, sinó de 214 alumnes: la major part de les noves incorporacions han estat contrarestades amb un nombre molt semblant de baixes, que indiquen la mobilitat de l'alumnat entre diferents centres, segons la interpretació de la Conselleria d'Educació.

El 51 per cent dels alumnes amb aquesta consideració correspongué a 1.608 estrangers de 53 països diferents, mentre que el 28 per cent correspongué a 858 estudiants illencs i el 18 per cent equival a 638 joves d'altres comunitats autònomes. Però un cop observades les baixes corresponents a aquestes nacionalitats, resulta que ni peninsulars ni balears incrementen aquest alumnat "ans al contrari, se'n van molts més que no arriben, seguint els filons laborals temporals", mentre que la major part d'incorporacions estables la conformen Colòmbia, Equador, Argentina i Marroc, a gran distància del Regne Unit, Uruguai, Bulgària, Bolívia, República Dominicana i "en desena posició, ben llunyana" Alemanya.

Pel conseller Pons, emperò, la dificultat és gairebé la mateixa, atès que a cadascun dels centres de destinació s'han de garantir els recursos humans especialitzats en nouvinguts en alumnat amb necessitats especials. En qualsevol cas, Pons insistí que «tots els centres de les Illes Balears disposen de recursos humans per oferir als alumnes places de qualitat», alhora que s'han incrementat els serveis de menjadors, d'acolliment i les activitats extraescolars.