La comercialització de l'ametla local està ofegada pel mercat internacional
Els experts recomanen diversificar la producció i potenciar les varietats de qualitat
Comarca17/03/02 0:00
L'ametla que es produeix a Mallorca no es pot comercialitzar a un preu alt, tal com mereix la seva qualitat, perquè les normes existents al mercat internacional l'estan ofegant. Aquesta circumstància es va posar de manifest ahir, durant la segona de les jornades dedicades a l'ametla que s'han celebrat al Centre Bit d'Inca. El mercat exterior es regeix per la mida del bessó i no pel seu gust o qualitat nutritiva. L'ametla mallorquina té el greu desavantatge de tenir una mida molt petita. Per aquest motiu, quan s'exporta, la major part de la collita es ven a l'exterior, es destina a la fabricació de farines i derivats, i obté un preu de venda molt baix.
També a Illes Balears
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- La ‘germana’ sahrauí de Galmés
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.