La promoció nadalenca de productes mallorquins se centra en els mercats

TW
0

Unió de Pagesos (UP) i el Consell presentaren ahir en el mercat de l'Olivar la nova campanya nadalenca de promoció de productes alimentaris de Mallorca, que per primera vegada es realitza de manera conjunta en els mercats municipals de l'Illa, amb especial incidència a Palma. «Consumir els productes d'aquí és la millor subvenció per al camp mallorquí», indicà el secretari general d'UP, Jaume Pocoví. La campanya ha estat finançada pel Consell amb 5 milions de pessetes.

Acompanyat de la presidenta del Consell, Maria Antònia Munar, i del conseller de Promoció Econòmica, Bernat Aguiló, Pocoví justificà el desenvolupament de la campanya en els mercats «en la necesitat d'una col·laboració entre productors i comerciants». La campanya ja no consistirà en un expositor itinerant, sinó en la col·locació de cartells promocionals en els mercats i la distribució de tríptics amb l'eslògan «És de Mallorca, és bo».

Munar justificà que els productes mallorquins siguin més cars perquè «no es pot oferir qualitat a baix preu». Aguiló no descartà que, en el futur, es mantengui la campanya al llarg de tot l'any. Pocoví destacà que el 90% de les hortalisses fresques que es compren a Mallorca són de pagesos illencs. Les quotes de mercat de les carns mallorquines se situen entre el 35 i el 65%.