TW
0

A la fi. El Consell Assessor de Mobilitat creat per l'Ajuntament de Palma ha aconseguit assolir els seus primers acords i adoptar mesures efectives per al control del trànsit de Palma després de setmanes d'estira-i-arronses. I ho farà per la porta gran, amb un ambiciós projecte d'habilitació per als vianants de més de la meitat de l'actual passeig del Born, mesura que anirà acompanyada de molts de canvis circulatoris a la zona, com per exemple la supressió del semàfor del passeig Sagrera per girar cap a l'esquerra, que tants d'embussos provoca cada matí.

En el moment de la votació ha quedat ben clar que en aquest consell serà gairebé impossible posar d'acord els empresaris del petit comerç "Afedeco i Pimeco" amb entitats ecologistes i veïnals com el GOB i la Federació de Veïns, perquè els comerciants han votat en contra i, a més, s'han enfadat molt quan la proposta ha sortit acceptada.

No n'hi ha per a menys, perquè amb aquest projecte el trànsit al carrer Jaume III quedarà reduït a menys de la meitat (la impossibilitat de girar al passeig Sagrera ho provoca) i també es tornen molt restrictius els accessos cap a la zona de Cort.

Així mateix, també s'ha de destacar que s'han creat tres noves àrees Acire, en aquest cas ampliant-se la de la zona de Sant Jaume; l'ampliació de la zona de Drassana, l'ampliació de la zona del Banc de s'Oli i la creació del nou Acire a la zona de la Missió.