Els mestres no feren classe i, tanmateix, alguns nins quedaren a les escoles. | S. AMENGUAL.

TW
0

El Govern balear destinarà uns 25.000 milions per fer front a les indemnitzacions que s'hauran de pagar als afectats per la tempesta que ha castigat les Illes des dissabte passat. Ahir al capvespre, pel procediment d'urgència, s'introduí a l'ordre del dia del Consell de Govern el decret que regularà els ajuts als damnificats. Aquest decret, que hi entra a proposta directa del president Antich, fixa, entre d'altres aspectes, el percentatge de la valoració dels estralls que serà cobert per l'Executiu Autonòmic.

Diari de Balears ha pogut saber que aquest percentatge superarà àmpliament el 70% en el cas del sector primari i el 20% en el cas del comerç i de la indústria, tants per cents que aprovà el Govern de Gabriel Cañellas, els anys 1989 i 1991. Les ajudes seran gestionades directament per les conselleries del ram afectat. Aquestes són, bàsicament, les d'Agricultura, Ramaderia i Pesca; Ecomomia, Comerç i Indústria, i Medi Ambient. Obres Públiques també haurà d'augmentar el seu pressupost per fer front als desperfectes que s'han produït en les infraestructures.

El Consell de Govern no aprovarà avui la quantitat global ja que ha de ser el Parlament, mitjançant una llei, qui autoritzi l'Executiu a demanar un crèdit extraordinari. El 1989, quan es produïren les indemnitzacions ocasionades per la gota freda, el Govern de Gabriel Cañellas aconseguí una autorització per endeutar-se per valor de 10.000 milions de pessetes. El Consell de Govern encarregà dilluns al president Antich la redacció del decret. El cap de l'Executiu ha treballat en estreta col·laboració amb el conseller d'Hisenda i Pressuposts, Joan Mesquida.

Es manté l'alerta i la suspensió de les classes per avui a Mallorca
El conseller d'Interior, Josep Maria Costa, anuncià ahir horabaixa que es manté la màxima alerta a les Balears. En aquest sentit, se suspenen les classes a tots els centres escolars i universitaris durant el dia d'avui i continuen mobilitzats, fins a nou avís, els 3.000 efectius dels serveis d'emergència. Així mateix, es recomana als ciutadans que no circulin per les carreteres. Durant tot el dia d'ahir els bombers, soldats, personal de Gesa i treballadors de Telefónica o Emaya treballaren en les tasques de reparació dels danys provocats per les ràfegues de vent de fins a 130 quilòmetres per hora, i està previst que continuïn mobilitzats fins a nova ordre. Això es deu al fet que, tal com confessà el mateix Costa, el «temps és molt inestable i en qualsevol moment ens pot atacar un fort temporal». Segons les prediccions del Centre Metereorològic de les Balears, durant el dia d'avui es produiran precipitacions fortes o molt fortes i ràfegues de vent d'entre 80 i 100 quilòmetres per hora. No obstant això, el director del Centre, Agustí Jansà, confessà que «no hi ha res segur.