El conseller de Turisme, Celestí Alomar, considerà ahir que les
vuit marques turístiques dissenyades per l'empresa Arthur
Andrerssen, que es començaran a comercialirtzar a la World Travel
Market de Londres la setmana vinent, «dotaran de major capacitat
negociadora les petites empreses d'allotjament davant els grans
operadors turístics, projectaran un imatge diferenciada i
especialitzada a l'exterior i fomentaran la desestacionalització».
Més de 70 empreses ja s'han adherit a aquesta inciativa.
Existeixen cinc marques associades a Mallorca: Senderisme, Golf,
Tradicional, Cicloturisme i Convencions i reunions; Menorca queda
englobada en una marca única: Reserva de la biosfera; i passa igual
amb Eivissa esportiva i, finalment, Formentera hostals
singulars».
Segons explicà Elsa Martí, de l'empresa adjudicatària del pla de
marques, aquestes etiquetes s'han concretat després de consultar la
situació de mercat, entre majoristes dels principals mercats
emissors europeus, però sobretot a través de consultes a les
empreses illenques interessades. Aquestes, afegí, són les que han
marcat els requisits que cada establiment hoteler haurà de complir
per formar-ne part. Es basen en infraestructures i tipus de
serveis. Alomar indicà que s'està dissenyant la societat gestora de
les marques, i afegí que s'hi ha destinat una partida de 90 milions
en els pressuposts del 2002, sense perjudici de les despeses en
promoció que aportarà Ibatur.
El conseller destacà el cas d'Eivissa en un doble setit: en
primer lloc, el títol de la marca «esportiva» es deu a la voluntat
de les empreses consultades de canviar la iamtge de l'illa,
associada a Europa amb «lloc d'oci nocturn», segons va afirmar. Per
contribuir a aquest objectiu, el conseller va anunciar que es
mantindrà el nom en català, en perjudici de la nomenclatura
«Ibiza», una de les més acceptades en els mercats turístics.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.