TW
0

El conseller de Turisme, Celestí Alomar, considerà ahir que les vuit marques turístiques dissenyades per l'empresa Arthur Andrerssen, que es començaran a comercialirtzar a la World Travel Market de Londres la setmana vinent, «dotaran de major capacitat negociadora les petites empreses d'allotjament davant els grans operadors turístics, projectaran un imatge diferenciada i especialitzada a l'exterior i fomentaran la desestacionalització». Més de 70 empreses ja s'han adherit a aquesta inciativa.

Existeixen cinc marques associades a Mallorca: Senderisme, Golf, Tradicional, Cicloturisme i Convencions i reunions; Menorca queda englobada en una marca única: Reserva de la biosfera; i passa igual amb Eivissa esportiva i, finalment, Formentera hostals singulars».

Segons explicà Elsa Martí, de l'empresa adjudicatària del pla de marques, aquestes etiquetes s'han concretat després de consultar la situació de mercat, entre majoristes dels principals mercats emissors europeus, però sobretot a través de consultes a les empreses illenques interessades. Aquestes, afegí, són les que han marcat els requisits que cada establiment hoteler haurà de complir per formar-ne part. Es basen en infraestructures i tipus de serveis. Alomar indicà que s'està dissenyant la societat gestora de les marques, i afegí que s'hi ha destinat una partida de 90 milions en els pressuposts del 2002, sense perjudici de les despeses en promoció que aportarà Ibatur.

El conseller destacà el cas d'Eivissa en un doble setit: en primer lloc, el títol de la marca «esportiva» es deu a la voluntat de les empreses consultades de canviar la iamtge de l'illa, associada a Europa amb «lloc d'oci nocturn», segons va afirmar. Per contribuir a aquest objectiu, el conseller va anunciar que es mantindrà el nom en català, en perjudici de la nomenclatura «Ibiza», una de les més acceptades en els mercats turístics.