TW
0

El campus universitari presentava ahir dematí un aspecte desolador, i a les 09.00 hores només tres professors es trobaven impartint classe, segons fonts de la UIB. Els autobusos de l'EMT pujaven i davallaven quasi buits, per sorpresa d'alguns conductors. Quasi el 95 per cent dels professors universitaris i tot just el 10% del personal d'administració, segons els sindicats, secundaren ahir la vaga convocada per UGT, CCOO i Stei-i en protesta per la nova Llei orgànica d'Universitats, i prop de 300 persones es concentraren a mitjan dematí davant la Delegació del Govern. Aquesta tingué el suport d'estudiants i de membres del Consell executiu de la UIB.

No hi va ser el rector, Llorenç Huguet, que es desplaçà a Menorca per problemes familiars. El responsable d'Universitats de l'Stei, Gabriel Caldentey, lamentà el poc finançament que reben les universitats espanyoles, «un 1% del PIB, davant del 2% de mitjana que reben les universitats de la UE», i insistí que aquesta llei fomenta la precarietat laboral i dificulta l'accés i la promoció del professorat. Advertí que «a no ser que l'Administració es decideixi a asseure's a negociar amb els implicats, el proper semestre serà calent», amb un calendari intensiu de protestes i vagues.

El conseller d'Educació, Damià Pons, qualificà de «totalment justificat» el dia de vaga. Mentre, el vicerector de Planificació Econòmica, Carles Manera, insistí en la manca de consens i, davant de possibles noves protestes, assegurà que «el Consell executiu de la UIB se solidaritzarà amb l'oposició que adopti el Consell de rectors».

De la seva banda, el president del Consell d'estudiants, Bernat Vidal, opinà que «el Govern falla greument elaborant una llei en contra de tots els implicats, cosa que és quasi un suïcidi». «Lluitarem fins el final, encara que confiam que la llei sigui declarada inconstitucional», va dir. Els sindicats entregaren a la Delegació del Govern un escrit dirigit al president del Govern, a les presidentes del Congrés i del Senat i a la ministra d'Educació. En el manifest, llegit per la degana de Ciències, Francisca Garcías, els convocants esperen que «es pugui, a la fi, obrir un vertader procés de diàleg».