El Govern balear anuncià ahir la creació d'una mesa de seguiment
de la conjuntura aeronàutica, integradada per l'Executiu, les
companyies aèries, les centrals sindicals i els consells insulars.
Els eixos de treball de la mesa seran: el respecte pels llocs de
feina de les companyies; els ajuts per incrementar l'ocupació dels
seients, els plans de formació, les accions de promoció i la
negociació amb les companyies per garantir la màxima qualitat del
servei i optimitzar-ne les freqüències. La mesa fou presentada pel
president, Francesc Antich; el vicepresident, Pere Sampol; el
conseller d'Obres Públiques, Francesc Quetglas, i el conseller de
Treball, Eberhard Grosske.
El Govern balear insistí en el càracter subsidiari de la seva
intervenció, ja que les competències són del Govern central.
Francesc Antich afirmà que, amb els set mil milions de benefici que
té Aena a les Balears, «es podrien afrontar amb èxit els actuals
problemes». El vicepresident Sampol denuncià que els darrers vuit
anys Madrid ha incrementat un 155% les tarifes que aplica als vols
interinsulars». El conseller d'Obres Públiques i Transport
qualificà d'«immoral» la inhibició del Govern central respecte dels
problemes que s'han generat a les Illes Balears amb el transport
aeri.
Antich, Sampol, Quetglas i Grosske feren especial incidència en
el compromís de protegir els llocs de feina a les companyies
àeries. En aquest sentit, el conseller de Treball va anunciar que
el seu departament «seria molt estricte» en la revisió de tots els
expedients que impliquin la regulació de llocs de feina. Segons el
Govern balear, la situació actual ha de rebre el tractament d'una
crisi conjuntural, i no estructural. Per consegüent, «proposa
suspensions temporals d'activitat, sense que s'hagin de produir
acomiadaments». L'Executiu va insistir en el fet que una declaració
de servei públic de les connexions aèries de les Balears no
implicaria una situació de monopoli, ja que totes les companyies
podrien optar en concurs a l'adjudicació de les rutes. Segons el
Govern, aquesta tesi està avalada per la UE.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.