TW
0

L'aparcament subterrani de l'avinguda Comte Sallent es veu amb tota la seva dimenció una vegada que s'ha davallat al mateix subsòl de la ciutat. Dins l'excavació a cel obert de 60.000 metres cúbics, el cap de l'obra, Antonio Esteban, comenta que el principal problema se'l trobaren a l'hora de desviar les instal·lacions dels serveis generals d'aigua, llum i gas que travessaven les Avingudes. Una feia en la qual invertiren ni més ni menys que quatre mesos. Això no obstant, afirma convençut que «s'estan complint els terminis. Acabarem dins el temps marcat». L'obra, que es començà dia 8 de gener, és previst que tengui un termini d'execució de 15 mesos, amb la qual cosa hauria d'estar entregada l'abril del 2002. Una vegada desviats els serveis existents en la zona d'implantació del futur pàrquing, l'obra començà a prendre forma.

A base de pilotar la zona amb una màquina que s'encarrega de perforar, extreure la terra i formigonar in situ, aconseguiren reforçar el perímetre del pàrquing. Cal comentar que cada una d'aquestes columnes, que fa un diàmetre que oscil·la entre els 650 i 1.250 mil·límetres, constitueixen un mur que després es forra i ajuda a contenir les terres del costat. Una vegada fet el pilotatge (que es fa a una profunditat de 18 i 27 metres de la superfície), una màquina fa una biga de coronació que envolta tot el perímetre de l'aparcament i, a partir d'aquí, s'excava fins a sis metres de profunditat per instal·lar uns ancoratges de 20 metres de longitud que es tensen, i contribueixen amb els pilots a contenir la terra del costat. Seguint aquest procés, el que s'aconsegueix és, segons explica Antonio, que l'obra sigui molt més segura.

Així, una vegada col·locats els anoratges, es procedeix a buidar aquests 300 metres lineals de l'avinguda Comte Sallent. Ara, en el forat fet en el subsòl de Palma, ja s'aprecien les tres fases que se segueix en la construcció d'aquest aparcament subterrani que al final sembla ser que tindrà 755 places. Així, a un costat de la immensa obertura, ja s'han construït dues plantes de les quatre que tindrà el pàrquing, un poc més endavant es veu com estan cimentant el terreny, mentre que uns metres més endavant continuen excavant i buidant la terra. «D'aquesta manera, el rendiment és mejor perquè pots créixer a mesura que et vas obrint camí i, a més a més, ens permet anar movent el material de lloc», explica Esteban.