Majoristes alemanys amplien l'oferta del 2002 a competidors de les Balears

Es mantenen a les Illes i apugen els preus un 3%

TW
0

Els principals majoristes alemanys han augmentat les capacitats de llits hotelers contractats de cara a la temporada del 2002, a les principals destinacions turístiques competidores de les Balears, com Turquia, Egipte, Croàcia o Bulgària. Aquesta pràctica respon a l'expectativa d'augment de la demanda pel que fa a aquestes zones vacionals. Pel que fa a l'Arxipèlag, els majoristes mantenen les mateixes capacitats d'enguany, i han pactat amb els hotelers augments de preus de l'ordre del 3%, segons dades de la Conselleria de Turisme.

Pel que fa als dos principals grups turístics germànics, TUI i Thomas Cook "ambdós sumen una quota de mercat d'entre el 50 i el 60% dels touroperadors alemanys" mantenen les mateixes capacitats de llits contractades que en la temporada d'enguany, però les augmenten a les destinacions de la Mediterrània oriental. Concretament destaca un increment de la contractació de TUI a Turquia del 70% per a la temporada d'hivern; mentre que també augmenta entre un 2 i un 4% les capacitats a la resta de destinacions de distància mitjana, cas de Egipte o Tunísia.

Pel que fa als preus, aquest majorista els apuja un 3% a les Balears, un 2'6% a Canàries o un 6% a Tunísia. L'altre gran grup turístic alemany, Thomas Cook, augmenta de mitjana un 5% les seves capacitats a les destinacions turístiques de distància mitjana; manté les de Balears i ha tancat les negociacions amb els hotelers balears amb augments del 2'8%. A nota comparativa, els preus a Canàries pugen un 2'5% i a Turquia, destinació estrella de l'estiu 2001, pugen un 4'5%.

ITS Rewe oferirà Balears amb un augment de preus entre el 2'5 i el 3'5%, variació que serà igual a la de la resta de destina cions espa nyoles. Alguns hotelers, especialment a Platja de Palma, afirmen que aquest majorista els ha reduït fins a un 10% per la reestructuració del grup. L'únic turoperadors alemany que incrementarà capacitats l'estiu que ve serà Alltours, concretament entre el 3 i el 4 per cent. Reduirà un 1% els seus preus a Mallorca i matindrà els de Turquia.