TW
0

El passeig de la Colònia serà una realitat a partir del gener del 2002 si les negociacions entre Demarcació de Costes, Conselleria de Medi Ambient, Ajuntament de ses Salines i plataformes es continuen desenvolupant amb la mateixa bona predisposició que en la reunió mantinguda ahir. Per primera vegada, totes les parts relacionades amb el projecte s'assegueren en la mateixa taula per debatre l'obra en una trobada convocada per Costes, i que conclogué amb un principi d'acord. «S'ha avançat en prou punts i hi ha aspectes que s'han de continuar polint, per la qual cosa les reunions continuaran fins que no es produeixi l'acord total», informà Fernando Garrido, cap de Demarcació de Costes de les Balears.

El projecte es modificarà de manera considerable respecte al presentat inicialment pel Ministeri de Medi Ambient. En aquest sentit, es ratificà la reducció de l'esplanada dissenyada a cala Galiota. Els fanals de 12 metres pensats per a esdeveniments públics desapareixen; es retira la plataforma, que queda reduïda a un pas de 3 metres vora les cases; i s'habiliten dues zones de jocs infantils.

A més, s'analitza la possibilitat de retirar d'allà la passarel·la de fusta, i es plantaran arbres al carrer. Quant a l'amplada, quatre metres de mitjana en 2'2 quilòmetres de llargada segons el projecte inicial, el cap de Dermarcació de Costes anuncià que ja hi ha acord per poder rebaixar-lo a tres metres com a màxim en les zones on hi ha asfalt. «Hi haurà àrees on aquesta amplada serà menor o desapareixerà», digué Garrido.