L'estudi de mobilitat contempla algunes grans actuacions
estrella per millorar el trànsit en punts molt concrets de la
ciutat. D'aquesta manera, el passeig Mallorca es beneficiarà de la
creació d'un carril bus just a la voravia. Fins ara aquestes
voravies eren d'onze metres i mig d'amplada, i perdran un metre
vint-i-cinc per cedir l'espai als ciclistes, que estaran aïllats
dels turismes per una franja de seguretat de vuitanta centímetres
d'ample. A més, els tècnics també han proposat que en aquesta via
s'aparqui amb el cul cap enrere, fent la clàssica maniobra de la L.
«Això permetrà sortir de cara i reduir de manera notable els cops i
accidents provocats per una sortida de cul sense gens de
visibilitat».
Si en el passeig Mallorca les bicicletes seran les que
aconseguiran el protagonisme, en el passeig del Born els vianants
seran els màxims beneficiats. I això és així perquè se suprimirà el
carril d'entrada a la ciutat, que serà reconvertit en una àrea
exclusiva per als vianants, amb la qual cosa el passeig del Born es
multiplicarà. «A més, la nostra intenció és ajuntar aquesta nova
zona amb la plaça Joan Carles I, i això ens permetrà triplicar la
zona verda existent en aquesta contrada de Palma».
A l'avinguda de Portugal es crearà un carril bus, però com que
es tracta d'una de les zones on travessar el carrer és més
complicat, s'han de crear nombrosos passos de zebra per tal de
facilitar «la mobilitat transversal de vianants a la mateixa
avinguda i obtenir un major grau de seguretat viària a la zona, i
evitar-hi així el pas sense control ni protecció». Una actuació
molt semblant serà la que es desenvoluparà a l'avinguda Gabriel
Alomar en el seu creuer amb el carrer Pérez Galdós. En el carrer de
Jaume III s'implantarà un sol sentit, cap al centre de Palma, i es
canviarà el costat de l'estacionament. Això és així perquè «Jaume
III s'empra com a itinerari des de l'autovia de Llevant al passeig
Mallorca per part d'uns tres mil cent cotxes per dia».
La rambla dels Ducs de Palma de Mallorca també serà modificada
amb la creació d'un nou carril bus, mentre que a la via Roma
s'establirà un sentit únic d'entrada i el trànsit de sortida serà
desviat al carrer Baró de Pinopar. Amb aquesta mesura es permet
dedicar en exclusiva un bocí de la calçada de via Roma als
vianants, un projecte que guarda moltes de similituds amb el del
passeig del Born. Una altra àrea que serà modificada per complet és
la plaça del Comtat del Rosselló, per tal de facilitar la mobilitat
de vianants i aconseguir un major grau de seguretat viària.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.