TW
0

L'estudi de mobilitat contempla algunes grans actuacions estrella per millorar el trànsit en punts molt concrets de la ciutat. D'aquesta manera, el passeig Mallorca es beneficiarà de la creació d'un carril bus just a la voravia. Fins ara aquestes voravies eren d'onze metres i mig d'amplada, i perdran un metre vint-i-cinc per cedir l'espai als ciclistes, que estaran aïllats dels turismes per una franja de seguretat de vuitanta centímetres d'ample. A més, els tècnics també han proposat que en aquesta via s'aparqui amb el cul cap enrere, fent la clàssica maniobra de la L. «Això permetrà sortir de cara i reduir de manera notable els cops i accidents provocats per una sortida de cul sense gens de visibilitat».

Si en el passeig Mallorca les bicicletes seran les que aconseguiran el protagonisme, en el passeig del Born els vianants seran els màxims beneficiats. I això és així perquè se suprimirà el carril d'entrada a la ciutat, que serà reconvertit en una àrea exclusiva per als vianants, amb la qual cosa el passeig del Born es multiplicarà. «A més, la nostra intenció és ajuntar aquesta nova zona amb la plaça Joan Carles I, i això ens permetrà triplicar la zona verda existent en aquesta contrada de Palma».

A l'avinguda de Portugal es crearà un carril bus, però com que es tracta d'una de les zones on travessar el carrer és més complicat, s'han de crear nombrosos passos de zebra per tal de facilitar «la mobilitat transversal de vianants a la mateixa avinguda i obtenir un major grau de seguretat viària a la zona, i evitar-hi així el pas sense control ni protecció». Una actuació molt semblant serà la que es desenvoluparà a l'avinguda Gabriel Alomar en el seu creuer amb el carrer Pérez Galdós. En el carrer de Jaume III s'implantarà un sol sentit, cap al centre de Palma, i es canviarà el costat de l'estacionament. Això és així perquè «Jaume III s'empra com a itinerari des de l'autovia de Llevant al passeig Mallorca per part d'uns tres mil cent cotxes per dia».

La rambla dels Ducs de Palma de Mallorca també serà modificada amb la creació d'un nou carril bus, mentre que a la via Roma s'establirà un sentit únic d'entrada i el trànsit de sortida serà desviat al carrer Baró de Pinopar. Amb aquesta mesura es permet dedicar en exclusiva un bocí de la calçada de via Roma als vianants, un projecte que guarda moltes de similituds amb el del passeig del Born. Una altra àrea que serà modificada per complet és la plaça del Comtat del Rosselló, per tal de facilitar la mobilitat de vianants i aconseguir un major grau de seguretat viària.