El quarter de Son Banya acollirà el centre d'emergències de Balears

A partir del 2002 hi haurà l'112, l'Ibanat i espai per a formació

TW
0

El centre d'emergències del Govern balear començarà a funcionar l'any que ve a l'antic quarter de Son Banya, que ha adquirit l'executiu per 203'6 milions de pessetes. Així ho va anunciar ahir el conseller de Presidència, Antoni Garcías, que amb el president Francesc Antich i el conseller Josep Maria Costa va visitar els terrenys.

Segons va explicar Garcías, al solar es traslladarà la seu del centre d'emergències de l'112; l'Institut Balear de Seguretat Pública, que s'encarregarà de formar professionals dels serveis d'emergències i voluntaris; l'Institut Balear de la Naturalesa i un altre edifici que queda al marge dels serveis d'emergència, que acollirà els arxius de la Comunitat. A més, hi haurà diversos magatzems, una zona habilitada per al parc mòbil i un possible heliport. El conseller de Presidència va subratllar la situació estratègica del futur centre d'emergències, que entre la carretera de Son Ferriol i l'autopista de Llevant, «es troba a prop de l'Aeroport de Son Sant Joan i de CLH, que són llocs que poden precisar una intervenció urgent».

A part de la utilitat que tenguin les pròpies instal·lacions, el conseller Garcías va destacar altres profits que es treurà al nou centre, com «disminuir les despeses generades pel lloguer de les oficines de l'112, de l'Ibanat i de magatzems que, per separat, són quantitats petites, però juntes suposen una despesa important». Igualment, el conseller afegí que es pretén «dinamitzar la zona amb la presència dels serveis de la Comunitat».

Pel que fa a l'aprofitament de les actuals instal·lacions, el Govern, segons explicà Garcías, té previst «restaurar tots els edificis que tenen una estructura sòlida» i «treure a concurs públic els nous edificis». Així, les restauracions estaran llestes en un any i els nous edificis en, almenys, dos anys.