TW
0

Els directors dels centres educatius de secundària (IES) a les Balears afirmen estar «preocupats últimament per la repercussió que té (...) la presència d'alumnes conflictius a les aules, que després degenera en el que s'ha donat a conèixer com a fracàs escolar», segons un comunicat remès per l'assemblea de directors. Pels docents, sembla clar que «d'aquest denominat fracàs escolar se'n responsabilitza el professorat i s'entén que tota una sèrie de mancances de la societat actual han de solucionar-se als centres». Els directors afirmen estar «tips» de veure com la seva tasca «està cada dia més desacreditada i que els mitjans de què disposa per fer front als problemes no siguin més efectius».

En aquest sentit, emperò, hi ha veus divergents. El president de la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes, Jaume March (que fou director de l'IES Sureda i Blanes) matisa que «els centres disposen de recursos que no empren de manera correcta, com és el cas dels projectes d'intervenció de centre (els coneguts PIE) i destinen els doblers a altres conceptes». Per March, «és vera que hi ha una problemàtica, però estic convençut que la via bona no se cerca».

A més, March critica que els directors parlin «en representació de tot el professorat» sense haver-los consultat. En tot cas, pels directors d'IES «a tots els centres hi ha professors disposats a assumir tasques que van més enllà de les seves obligacions com a docents per ajudar alumnes amb problemes d'aprenentatge o d'integració, però mai un professor no podrà suplir el paper de la família en l'educació d'un fill». En aquest sentit, els directors demanen un «millor reconeixement social cap a la tasca del professor» i més mitjans; ara com ara, el fracàs escolar s'ha de llegir «fracàs social».