Els directors dels centres educatius de secundària (IES) a les
Balears afirmen estar «preocupats últimament per la repercussió que
té (...) la presència d'alumnes conflictius a les aules, que
després degenera en el que s'ha donat a conèixer com a fracàs
escolar», segons un comunicat remès per l'assemblea de directors.
Pels docents, sembla clar que «d'aquest denominat fracàs escolar
se'n responsabilitza el professorat i s'entén que tota una sèrie de
mancances de la societat actual han de solucionar-se als centres».
Els directors afirmen estar «tips» de veure com la seva tasca «està
cada dia més desacreditada i que els mitjans de què disposa per fer
front als problemes no siguin més efectius».
En aquest sentit, emperò, hi ha veus divergents. El president de
la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes, Jaume March (que
fou director de l'IES Sureda i Blanes) matisa que «els centres
disposen de recursos que no empren de manera correcta, com és el
cas dels projectes d'intervenció de centre (els coneguts PIE) i
destinen els doblers a altres conceptes». Per March, «és vera que
hi ha una problemàtica, però estic convençut que la via bona no se
cerca».
A més, March critica que els directors parlin «en representació
de tot el professorat» sense haver-los consultat. En tot cas, pels
directors d'IES «a tots els centres hi ha professors disposats a
assumir tasques que van més enllà de les seves obligacions com a
docents per ajudar alumnes amb problemes d'aprenentatge o
d'integració, però mai un professor no podrà suplir el paper de la
família en l'educació d'un fill». En aquest sentit, els directors
demanen un «millor reconeixement social cap a la tasca del
professor» i més mitjans; ara com ara, el fracàs escolar s'ha de
llegir «fracàs social».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.