TW
0

Els centres docents publicaran avui les seves llistes definitives d'escolarització per als devers 8.000 alumnes de tres anys que "segons els càlculs de la Conselleria d'Educació" s'incorporaran enguany a l'educació infantil no obligatòria. A aquests cal afegir els alumnes que passaran a l'educació primària: almanco 5.066 a col·legis públics, 3.188 a centres concertats i 221 a privats; així com els 5.088 alumnes que passaran de primària a secundària a centres públics. La major part d'aquests processos són automàtics, perquè la majoria dels centres privats inclouen tots els segments educatius, mentre que els centres de primària públics són adscrits a centres de secundària.

Això no obstant, els pares han de saber que "en el cas de primera escolarització" han d'anar al centre escollit en primera instància per conèixer el resultat de la seva sol·licitud, independentment del fet que aquesta hagi estat rebutjada a les llistes provisionals. En cas que el rebuig sigui ferm, els llistats inclouran el centre on l'infant ha estat acceptat (la segona opció o successives); en cas que cap de les sol·licituds hagi estat atesa, els progenitors mantindran una cita amb les oficines d'escolarització per trobar el centre més adient.

En els casos en què aquesta situació pugui causar entrebancs familiars pel transport de l'infant al centre final, s'ha de recordar que en principi aquest trasllat és gratuït durant tota l'educació obligatòria (dels 6 als 12 anys): els centres comuniquen a la Conselleria les rutes i el nombre d'aturades que ha d'efectuar el transport públic; el departament públic ha de disposar del nombre suficient d'autocars per evitar que els infants arribin massa prest o massa tard als centres educatius, fets que podrien suposar una desatenció dels alumnes i "en conseqüència" responsabilitat administrativa.

En els segments d'educació no obligatòria (infantil, batxillerat, FP), la Conselleria autoritza l'empresa a negociar el transport remunerat dels alumnes, d'acord amb el consell escolar, bé que aquesta possibilitat no correspon a cap obligació administrativa: el transportista és qui ha de determinar si disposa de suficients places lliures per oferir aquest servei, i el consell ha de donar el vistiplau.