TW
0

Madrid s'ha tornat a oblidar de les Balears a l'hora de posar doblers per a inversions públiques. Aquesta és la conclusió que va posar de manifest ahir la Conselleria d'Obres Públiques després de conèixer que el Ministeri de Foment només ha destinat 50 milions a les Illes en matèria de transport ferroviari, quan el pla estatal s'enfila fins als 572.524 milions de pessetes. La minsa inversió prevista a la nostra comunitat correspon a l'elaboració del projecte de soterrament del tren a la sortida de Palma.

Per Obres Públiques, aquesta actitud del Ministeri és especialment greu si es té en compte que el ministre, Francisco Àlvarez Cascos, ha ofert la seva col·laboració a les Comunitats Autònomes per cofinançar el tren d'alta velocitat (TGV) per tal d'aconseguir escurçar així els terminis d'execució de l'obra. El Govern recorda que Foment encara no ha donat cap resposta a les reiterades peticions de finançament fetes per al pla plurianual d'inversions elaborat per Serveis Ferroviaris de Mallorca.

En aquest pla es preveu arribar a l'horitzó dels 120 quilòmetres de via fèrria. A més de l'allargament de la línia ferroviària des d'Inca fins a Manacor, dins del programa d'inversions destaca la perllongació del tren fins a la Universitat i a l'aeroport. Els projectes de viabilitat d'aquests dos darrers trams ja estan elaborats. A més s'ha encarregat un altre estudi per fer arribar el tren a Alcúdia.

També es preveu la realització de millores a les estacions de tren de les línies, com ara les d'Artà i Manacor, on s'invertiran 125 i 250 milions de pessetes respectivament. Des del Govern s'entén que el gran esforç inversor que es realitzarà «no hauria de recaure exclusivament damunt l'esquena dels ciutadans de les Balears, tal com va dir el ministre Àlvarez Cascos durant la darrera entrevista que va mantenir amb el conseller, Josep Antoni Ferrer, el setembre de l'any passat.