Madrid s'ha tornat a oblidar de les Balears a l'hora de posar
doblers per a inversions públiques. Aquesta és la conclusió que va
posar de manifest ahir la Conselleria d'Obres Públiques després de
conèixer que el Ministeri de Foment només ha destinat 50 milions a
les Illes en matèria de transport ferroviari, quan el pla estatal
s'enfila fins als 572.524 milions de pessetes. La minsa inversió
prevista a la nostra comunitat correspon a l'elaboració del
projecte de soterrament del tren a la sortida de Palma.
Per Obres Públiques, aquesta actitud del Ministeri és
especialment greu si es té en compte que el ministre, Francisco
Àlvarez Cascos, ha ofert la seva col·laboració a les Comunitats
Autònomes per cofinançar el tren d'alta velocitat (TGV) per tal
d'aconseguir escurçar així els terminis d'execució de l'obra. El
Govern recorda que Foment encara no ha donat cap resposta a les
reiterades peticions de finançament fetes per al pla plurianual
d'inversions elaborat per Serveis Ferroviaris de Mallorca.
En aquest pla es preveu arribar a l'horitzó dels 120 quilòmetres
de via fèrria. A més de l'allargament de la línia ferroviària des
d'Inca fins a Manacor, dins del programa d'inversions destaca la
perllongació del tren fins a la Universitat i a l'aeroport. Els
projectes de viabilitat d'aquests dos darrers trams ja estan
elaborats. A més s'ha encarregat un altre estudi per fer arribar el
tren a Alcúdia.
També es preveu la realització de millores a les estacions de
tren de les línies, com ara les d'Artà i Manacor, on s'invertiran
125 i 250 milions de pessetes respectivament. Des del Govern
s'entén que el gran esforç inversor que es realitzarà «no hauria de
recaure exclusivament damunt l'esquena dels ciutadans de les
Balears, tal com va dir el ministre Àlvarez Cascos durant la
darrera entrevista que va mantenir amb el conseller, Josep Antoni
Ferrer, el setembre de l'any passat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.