TW
0

L'equip de govern de Santa Margalida, format pel PP i per Can Picafort Unit, va mostrar cert distanciament entre ells, cosa que permeté que la majoria de mocions presentades per l'oposició en el proppassat ple de dilluns s'aprovassin. El punt més significatiu va ser que CPU acceptàs la presentació d'una moció d'urgència per part del PSOE. La moció consistia a demanar que les transferències relacionades en les subhastes, contractacions, adjudicació d'obres i de personal tornassin a ple.

La moció, curiosament, no va ser votada a favor pel CPU, sinó que se n'abstingué, però «allò més important és que s'aprovàs poder presentar la moció d'urgència, ja que el resultat era el mateix tant si hi votava a favor com si se n'abstenia», explicà el socialista Miquel Cifre. D'altra banda, la moció presentada per UM envers una sanció acordada pel Consell de Mallorca sobre un cas d'infracció urbanística en la qual es demanava instar el Consell a revocar la sanció, «perquè era culpa del mal assessorament de l'Ajuntament», i instar el batle a destituir l'assessor, va ser aprovada amb els vots a favor del CPU.

De tota manera, el batle confirmà que l'assessor continuarà al seu càrrec, ja que «tothom es pot equivocar i el ple no té la competència de destituir l'assessor». Un altre punt en què CPU es desmarcà del PP va ser en una altra moció presentada per UM, que sol·licitava al ple que Joan Monjo fos l'encarregat de dur les gestions per aclarir la situació jurídica de l'obra ubicada en els terrenys del quarter de la Guàrdia Civil. Així, CPU hi votà a favor i UM s'encarregarà del tema del quarter.

En el ple, Jaume Ribot (UM) acusà l'equip de govern «d'apropiar-se de més d'un milió de pessetes com a comissió per la compra d'una màquina agranadora per al municipi. Un o dos regidors de l'equip de govern s'han quedat amb els doblers, que han de tornar al poble. Si ho fan de manera anònima, no en tornaré a parlar; però si no els tornen, aniré als jutjats». El batle del municipi, Antoni del Olmo, assenyalà que «és inapropiat acusar sense concretar res. Que digui qui és i, si és ver, jo l'acompanyaré als jutjats».